Straciliśmy zwyczaj widywania Tristana Vautiera jadącego po Europie. Od 2010 roku regularnie koncertuje w Stanach Zjednoczonych gdzie kolejno występował w Star Mazda Championship (mistrz 2011), Indy Lights (mistrz 2012), IndyCar wtedy w IMSA od 2014 roku Francuz odkrył WEC i 24 godziny Le Mans dopiero w 2022 r. z ARC Bratysława. Jeśli w końcu wziął udział u boku Miroslava Konopki i Bena Viscaala w Sarthe, to właśnie w Algave Pro Racing Habs mieli początkowo odkryć klasyk Le Mans.
„Początkowo kontaktowałem się ze Stuartem Coxem z Algarve Pro Racing i byłem bliski jazdy dla nich. Potrzebował wsparcia po utracie rosyjskich funduszy (APR miała być partnerem technicznym G-Drive w 2022 roku. Przyp. red.) i zapytał mnie, czy chcę jeździć dla ARC Bratislava, z którym mają małą spółkę”, Isérois powierzono nam przy okazji wycieczki z podwójnym zegarem w Sarthoise.
Ostatecznie było to jedynie przełożenie, ponieważ Algarve Pro Racing i Tristan Vautier będą współpracować w 2023 roku w European Le Mans Series. Portugalski zespół wystawi 33-letniego kierowcę w LM P2 obok Jacka Hawkswortha i Freda Pourdada. Dwóch innych stałych bywalców ze Stanów Zjednoczonych, którzy właśnie wyróżnili się w 24-godzinnym wyścigu w Daytona. Na Florydzie Jack Hawksworth zajął trzecie miejsce w GTD Pro za kierownicą Lexusa RC GT3 Vassera Sullivana, a Fred Poordad był świadkiem fotofiniszowego zwycięstwa swojego kolegi z drużyny Jamesa Allena za kierownicą Proton Competition LM P2.
Si Tristan Vautier n’a pas participé à la classique floridienne cette année, il n’est pas exclu de le voir en IMSA cette saison. Pensionnaire de JDC-Miller MotorSports lors des derniers exercices, le Français pourrait s’installer dans la Porsche 963 de l’écurie américaine, quand celle-ci sera livrée.
CZYTAJ TAKŻE > Tristan Vautier cztery lata później w Le Mans
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)