Od 2020 roku prototypy LM P3 wejdą w drugą generację. W obliczu sukcesu formuły stworzonej w 2015 roku (wyprodukowano ponad 150 samochodów, obecność w Europie Le Mans Series, Asian Le Mans Series, Road to Le Mans, Michelin Le Mans Cup, a nawet VdeV), Automobile Club de l’Ouest (ACO) zdecydował się na wprowadzenie pewnych zmian.
Rozwój sytuacji będzie podyktowany następującymi krokami pięć osi : kontrola kosztów, łatwość obsługi maszyny, modernizacja, gwarantowana obsługa zespołów i ścisła konkurencyjność pomiędzy różnymi modelami samochodów. Czterech producentów będzie mogło produkować podwozia LM P3 w latach 2020–2014: Onroak Automotive – Ligier, Duqueine Automotive – Norma, Ginetta i Adess.
Następna generacja LM P3 będzie się wyróżniać od obecnego LM P3 body kit w połączeniu ze wzrostem mocy i zwiększonym bezpieczeństwem kokpitu. Ceny drugiej generacji LM P3 i zestawu zostaną podane wkrótce.
Przyszłe LMP3 będą budowane na bazie istniejących samochodów, które zostaną wyposażone w zestaw mający głównie na celu poprawę mocy silnika, bezpieczeństwo kierowcy w kokpicie i umożliwienie pewnych zmian w nadwoziu.
Pierre’a Fillona, prezes Automobile Club de l'Ouest, jest zachwycony tym nowym poziomem: „Aby zapewnić przyszłość naszej dyscyplinie, należało zbudować jej podstawy, pozyskać nowych rekrutów, wydobyć talenty, poprzez formułę awansu, która pozwala kandydatom odkryćWytrzymałośćdo wzięcia udziału w konkursie na rozsądnych warunkach. Dlatego utworzenie LMP3 stało się oczywiste. Ostatnie lata udowodniły nam, że warto. »
>>>Pełny przewodnik po 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2018 znajdziesz w numerze 2166, dostępnym w wersji cyfrowej i w kioskach.<<<
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)