Po trzech sezonach w peletonieWytrzymałość, zespół Richard Mille Racing Team nie będzie już startował w przyszłym sezonie. Francuski zespół wziął udział w swoim ostatnim wyścigu w 8-godzinnym wyścigu w Bahrajnie 12 listopada. W ten sposób kurtyna opada na przygodę, która rozpoczęła się w Europie w 2020 roku Le Mans Seria.
„Tworząc zespół Richard Mille Racing, naszym początkowym celem było mocne uderzenie, aby podkreślić brak możliwości dla kobiet-kierowców”, wspomina Amanda Mille, kierownik projektu. Przy wsparciu Signatech francuski zespół zdecydował się wystawić do konkursu składającą się wyłącznie z kobiet załogę, w skład której weszli Tatiana Calderón, Sophia Floersch i Katherine Legge. Niestety, brytyjska kierowca złamała lewą kość piszczelowo-strzałkową podczas gwałtownego zdarzenia poza torem na torze Paul-Ricard, co przedwcześnie zakończyło jej sezon. Zastąpiony w krótkim czasie przez Brazylijczyka André Negrao w przypadku 4-godzinnego wyścigu w Castellet kierownictwo na resztę roku odziedziczył Beitske Visser.
Po tym sezonie w WIĄZY oraz pierwszy udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, bordowo-czerwony LM P2 w 2021 roku przeszedł na kolejny poziom dyscypliny, aby rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. Zawsze z tą samą załogą, z wyjątkiem 6-godzinnego wyścigu w Bahrajnie, gdzie Gabriel Aubry zastąpił Tatianę Calderón. Kolumbijka również w ten weekend brała udział w Super Formule. W 2022 roku zespół Richard Mille Racing zmienił wszystko dzięki mieszanej załodze, w tym Sebastian Ogier podsufitka.
Amanda Mille: „Każdego roku osiągnęliśmy nowy kamień milowy”
„Składając załogę składającą się w 100% z kobiet, celem było wyniesienie ich na najwyższy poziom wyścigów samochodowych, wyjaśnia Amanda Mille. Nasze podejście i nasze występy, nie mając czego pozazdrościć naszym męskim odpowiednikom, rzuciły wyzwanie uprzedzeniom. Stopniowo rozwijaliśmy projekt słuchając naszych przedstawicieli. Wszyscy wyjaśnili nam, że udałoby im się posunąć naprzód w tym wszechświecie w dniu, w którym mężczyźni poprosili o współpracę z nimi. Osiągnęliśmy to w tym roku dzięki doskonałym kierowcom, którzy byli entuzjastycznie nastawieni do naszego projektu: Lilou Wadoux, do którego później dołączyli Charles Milesi, Sébastien Ogier i Paul-Loup Chatin. » Ośmiokrotny rajdowy mistrz świata wystartował w pierwszych trzech rundach roku, zanim został zastąpiony przez Paula-Loupa Chatina z 6-godzinnego wyścigu na Monzy.
„Każdego roku osiągnęliśmy nowy kamień milowy, Sędzia Amanda Mille. Nasze występy pozwoliły nam udowodnić wiele rzeczy. Mieliśmy szczęście, że wspierali nas aktorzy, którzy podzielali naszą wizję potencjału kobiet-pilotów i otrzymywali coraz więcej próśb o dołączenie do nas. Ten sukces zawdzięczamy firmie Signatech, ale także wszystkim pilotom, inżynierom, technikom i mechanikom. Te trzy wspaniałe lata nie byłyby możliwe bez Signatech, pod przewodnictwem Philippe'a Sinaulta i Giuseppe Bizzoca. Jako jedyni uwierzyli w nasz projekt i popchnęli go do przodu, dając mu wszelkie środki, aby zaistnieć i zabłysnąć wraz z najlepszymi kierowcami w coraz trudniejszych i bardziej konkurencyjnych Mistrzostwach Świata FIA w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Dziękujemy im wszystkim za pokazanie, że wyścigi samochodowe to sport zespołowy, przy jednoczesnym normalizowaniu obecności kobiet na tym poziomie. »
Philippe Sinault: „To była fantastyczna okazja”
„Chcielibyśmy szczerze podziękować Richardowi Mille i wszystkim jego zespołom za zaufanie w tę przygodę, dodaje Philippe Sinault, dyrektor Signatech i menadżer zespołu Richard Mille Racing Team. To była fantastyczna szansa, zarówno pod względem sportowym, jak i ludzkim. To przemówienie zmieniło mentalność i jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy wziąć w nim udział na naszym poziomie. Nie można już kwestionować obecności kobiet w naszym wszechświecie! Jak lubi mi przypominać nasz zastępca dyrektora generalnego Giuseppe Bizzoca, w 2020 roku kilku kierowców odmówiło zastąpienia Katherine Legge po kontuzji. Dziś niektórzy z nich nawołują nas do przyłączenia się do programu. To wyraźnie pokazuje, że kobiety są w końcu uważane za samodzielnych pilotów, co zawsze powinno mieć miejsce. Wreszcie, jesteśmy dumni, że widzieliśmy postępy naszych podopiecznych, takich jak Lilou, która odeszłaAlpine Puchar A110 w Hypercar podczas testów Rookies w ciągu zaledwie jednego roku. Stanowi to dla nas mocny sygnał i utwierdza nas w przekonaniu, że dzięki odwadze i woli Richarda Mille’a i jego zespołów byliśmy w stanie zapewnić im wysokiej jakości wsparcie. »
Pomimo rozwiązania zespołu zaangażowanie marki Richard Mille w sporty motorowe powinno być kontynuowane. „Dzisiaj zespół Richard Mille Racing zamyka drzwi garażowe. Otwiera się strona ku nowej przygodzie, zgodnie z genezą projektu”– wskazuje Amanda Mille. W jakiej formie? Według naszych niedyskrecji mogłoby to w szczególności skutkować sponsorowaniem wokół Lilou Wadoux, co wiązałoby się również z tym Ferrari. W ten sposób młoda 21-letnia Francuzka miała w przyszłym roku wystartować w GT Prancing Horse po przetestowaniu 488 GTE Evo firmy AF Corse podczas testu dla początkujących WEC w Bahrajnie. Czekasz na aktualizację do Hypercar w 2024 roku w kliencie 499P?
Po stronie Signatech struktura Bourges skupi się na eksploatacji jednego lub dwóch prototypów w barwachAlpine w kategorii LM P2 WEC w 2023 r., przed przybyciem LMDh do strzałki A w 2024 r.
CZYTAJ TAKŻE > Ferrari, Porsche, BMW… aktualizacja projektów LMH i LMDh
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)