Koniec podróży zespołu Richard Mille Racing

Ostatnia meta dla zespołu Richard Mille Racing Team. Francuska drużyna zamyka drzwi garażowe po trzech sezonach spędzonych na stawce ELMS, a następnie WEC.

opublikowany 23/11/2022 à 17:01

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Koniec podróży zespołu Richard Mille Racing

Zespół Richard Mille Racing Team nie będzie już na padoku WEC w 2023 roku (fot. Jan-Patrick Wagner / DPPI)

Po trzech sezonach w peletonieWytrzymałość, zespół Richard Mille Racing Team nie będzie już startował w przyszłym sezonie. Francuski zespół wziął udział w swoim ostatnim wyścigu w 8-godzinnym wyścigu w Bahrajnie 12 listopada. W ten sposób kurtyna opada na przygodę, która rozpoczęła się w Europie w 2020 roku Le Mans Seria. 

„Tworząc zespół Richard Mille Racing, naszym początkowym celem było mocne uderzenie, aby podkreślić brak możliwości dla kobiet-kierowców”, wspomina Amanda Mille, kierownik projektu. Przy wsparciu Signatech francuski zespół zdecydował się wystawić do konkursu składającą się wyłącznie z kobiet załogę, w skład której weszli Tatiana Calderón, Sophia Floersch i Katherine Legge. Niestety, brytyjska kierowca złamała lewą kość piszczelowo-strzałkową podczas gwałtownego zdarzenia poza torem na torze Paul-Ricard, co przedwcześnie zakończyło jej sezon. Zastąpiony w krótkim czasie przez Brazylijczyka André Negrao w przypadku 4-godzinnego wyścigu w Castellet kierownictwo na resztę roku odziedziczył Beitske Visser.

Beitske Visser Tatiana Calderón Sophia Floersch Richard Mille Racing Team 24-godzinny wyścig Le Mans 2021

Beitske Visser, Tatiana Calderón i Sophia Floersch z zespołem Richard Mille Racing podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2021 (zdjęcie François Flamand / DPPI)

Po tym sezonie w WIĄZY oraz pierwszy udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, bordowo-czerwony LM P2 w 2021 roku przeszedł na kolejny poziom dyscypliny, aby rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. Zawsze z tą samą załogą, z wyjątkiem 6-godzinnego wyścigu w Bahrajnie, gdzie Gabriel Aubry zastąpił Tatianę Calderón. Kolumbijka również w ten weekend brała udział w Super Formule. W 2022 roku zespół Richard Mille Racing zmienił wszystko dzięki mieszanej załodze, w tym Sebastian Ogier podsufitka.

Amanda Mille: „Każdego roku osiągnęliśmy nowy kamień milowy”

„Składając załogę składającą się w 100% z kobiet, celem było wyniesienie ich na najwyższy poziom wyścigów samochodowych, wyjaśnia Amanda Mille. Nasze podejście i nasze występy, nie mając czego pozazdrościć naszym męskim odpowiednikom, rzuciły wyzwanie uprzedzeniom. Stopniowo rozwijaliśmy projekt słuchając naszych przedstawicieli. Wszyscy wyjaśnili nam, że udałoby im się posunąć naprzód w tym wszechświecie w dniu, w którym mężczyźni poprosili o współpracę z nimi. Osiągnęliśmy to w tym roku dzięki doskonałym kierowcom, którzy byli entuzjastycznie nastawieni do naszego projektu: Lilou Wadoux, do którego później dołączyli Charles Milesi, Sébastien Ogier i Paul-Loup Chatin. » Ośmiokrotny rajdowy mistrz świata wystartował w pierwszych trzech rundach roku, zanim został zastąpiony przez Paula-Loupa Chatina z 6-godzinnego wyścigu na Monzy.

Sébastien Ogier Lilou Wadoux Charles Milesi Richard Mille Racing Team 24-godzinny wyścig Le Mans 2022

Sébastien Ogier, Lilou Wadoux i Charles Milesi z zespołem Richard Mille Racing podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022 (zdjęcie: Thomas Fenetre / DPPI)

„Każdego roku osiągnęliśmy nowy kamień milowy, Sędzia Amanda Mille. Nasze występy pozwoliły nam udowodnić wiele rzeczy. Mieliśmy szczęście, że wspierali nas aktorzy, którzy podzielali naszą wizję potencjału kobiet-pilotów i otrzymywali coraz więcej próśb o dołączenie do nas. Ten sukces zawdzięczamy firmie Signatech, ale także wszystkim pilotom, inżynierom, technikom i mechanikom. Te trzy wspaniałe lata nie byłyby możliwe bez Signatech, pod przewodnictwem Philippe'a Sinaulta i Giuseppe Bizzoca. Jako jedyni uwierzyli w nasz projekt i popchnęli go do przodu, dając mu wszelkie środki, aby zaistnieć i zabłysnąć wraz z najlepszymi kierowcami w coraz trudniejszych i bardziej konkurencyjnych Mistrzostwach Świata FIA w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Dziękujemy im wszystkim za pokazanie, że wyścigi samochodowe to sport zespołowy, przy jednoczesnym normalizowaniu obecności kobiet na tym poziomie. »

Philippe Sinault: „To była fantastyczna okazja”

„Chcielibyśmy szczerze podziękować Richardowi Mille i wszystkim jego zespołom za zaufanie w tę przygodę, dodaje Philippe Sinault, dyrektor Signatech i menadżer zespołu Richard Mille Racing Team. To była fantastyczna szansa, zarówno pod względem sportowym, jak i ludzkim. To przemówienie zmieniło mentalność i jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy wziąć w nim udział na naszym poziomie. Nie można już kwestionować obecności kobiet w naszym wszechświecie! Jak lubi mi przypominać nasz zastępca dyrektora generalnego Giuseppe Bizzoca, w 2020 roku kilku kierowców odmówiło zastąpienia Katherine Legge po kontuzji. Dziś niektórzy z nich nawołują nas do przyłączenia się do programu. To wyraźnie pokazuje, że kobiety są w końcu uważane za samodzielnych pilotów, co zawsze powinno mieć miejsce. Wreszcie, jesteśmy dumni, że widzieliśmy postępy naszych podopiecznych, takich jak Lilou, która odeszłaAlpine Puchar A110 w Hypercar podczas testów Rookies w ciągu zaledwie jednego roku. Stanowi to dla nas mocny sygnał i utwierdza nas w przekonaniu, że dzięki odwadze i woli Richarda Mille’a i jego zespołów byliśmy w stanie zapewnić im wysokiej jakości wsparcie. »

Pomimo rozwiązania zespołu zaangażowanie marki Richard Mille w sporty motorowe powinno być kontynuowane. „Dzisiaj zespół Richard Mille Racing zamyka drzwi garażowe. Otwiera się strona ku nowej przygodzie, zgodnie z genezą projektu”– wskazuje Amanda Mille. W jakiej formie? Według naszych niedyskrecji mogłoby to w szczególności skutkować sponsorowaniem wokół Lilou Wadoux, co wiązałoby się również z tym Ferrari. W ten sposób młoda 21-letnia Francuzka miała w przyszłym roku wystartować w GT Prancing Horse po przetestowaniu 488 GTE Evo firmy AF Corse podczas testu dla początkujących WEC w Bahrajnie. Czekasz na aktualizację do Hypercar w 2024 roku w kliencie 499P? 

Po stronie Signatech struktura Bourges skupi się na eksploatacji jednego lub dwóch prototypów w barwachAlpine w kategorii LM P2 WEC w 2023 r., przed przybyciem LMDh do strzałki A w 2024 r.

CZYTAJ TAKŻE > Ferrari, Porsche, BMW… aktualizacja projektów LMH i LMDh

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)