Bourdais, Duval i Vautier zwycięzcy 12-godzinnego wyścigu w Sebring

W stu procentach francuskie trio JDC-Miller Motorsports po zapierającym dech w piersiach finale zwyciężyło w 100. edycji wyścigu na wieży zegarowej na Florydzie.

opublikowany 21/03/2021 à 04:53

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Bourdais, Duval i Vautier zwycięzcy 12-godzinnego wyścigu w Sebring

Ich Cadillac DPi-V.R nr 5 pojawiał się przez cały tydzień z tyłu. I już kilka minut po wyjściu Loic Duval został uderzony przez tonący Jimmie Johnson. Przez długi czas jedno okrążenie od lidera francuskie trio JDC-Miller Motorsports wydawało się nie być w stanie walczyć o zwycięstwo podczas 69. edycji. Ale to nie licząc na wytrwałość jego trójkolorowych.

 

Loïc Duval, Tristan Vautier i Sébastien Bourdais pod koniec dziesiątej godziny dzięki sile nadgarstków udało nam się wrócić na kolana liderów. Sarthois przejął nawet stery imprezy na nieco ponad godzinę przed końcem po zderzeniu Scotta Dixona (Cadillac DPi-V.R nr 01) z BMW M8 GTE.

Po wyraźnym oporze Harry'ego Tincknella (Mazda RT24-P nr 55) podczas ósmego i ostatniego restartu, Seb Bourdais udał się, aby zaoferować swojemu pracodawcy swoje drugie zwycięstwo w IMSA (pierwsze od lipca 2018 r.), mijając szachownicę z przewaga 1”4 nad swoim brytyjskim rywalem.

© Dzięki uprzejmości IMSA

« Po ostatnim restarcie zgubiłem element z tyłu, – szepnął po przybyciu do NBCSN. Myślałem, że rozbiję się na ostatnim zakręcie i nawet nie wiem, jak udało mi się go przejechać. »

Sarthois i jego akolici odnieśli historyczny sukces, drugi dla całkowicie francuskiej załogi w tej imprezie, po tym, który zaledwie dziesięć lat temu odniósł Peugeot 908 HDi FAP od ekipy Oreca z Olivierem Panisem, Mikołaj Lapierre i… Loïc Duval. To drugie zwycięstwo tego ostatniego na lotnisku na Florydzie, podobnie jak Sébastiena Bourdais, zwycięzcy w 2015 roku z Action Express Racing. Z kolei dla Tristana Vautiera jest to pierwszy raz.

Mniej szczęścia dla Oliviera Pla. Bardzo żwawy za kierownicą Acury ARX-05 nr 60 należącej do Meyer Shank Racing, kierowca z Tuluzy drogo zapłacił za ostatnie niechlujne przekazanie. Załoga, którą utworzył wraz z Juanem Pablo Montoyą i Danem Cameronem, ostatecznie zajęła 4. miejsce, tuż za Cadillakiem DPi-VR z numerem 48 wystawionym przez Action Express Racing na Simona Pagenauda, Kamui Kobayashi i Jimmiego Johnsona.

Cocorico aussi en GTLM, avec la victoire de Mathieu Jaminet sur la Porsche 911 RSR-19 du WeatherTech Racing sur laquelle il est inscrit en compagnie de Matt Campbell et Cooper MacNeil. Si ce dernier est un gentleman driver, la maestria de Proton Competition et de ses équipiers ont fait la différence… mais aussi les mésaventures du Corvette Racing et du BMW Team RLL, loin d’être les auteurs de prestations parfaites, et ce même si nous retrouvons les deux C8.R sur le podium de la catégorie.

© Dzięki uprzejmości IMSA

W LM P2, LM P3 i GTD zwycięstwo przypadło odpowiednio #07 Oreca 52 z PR1 Mathiasen Motorsports (Mikkel Jensen-Ben Keating-Scott Huffaker), Ligierowi JS P320 z Core Autosport (J. Bennett-G. Kurtz- C. Braun) i Porsche 911 GT3 R nr 9 firmy Pfaff Motorsports (Z. Robichon-L. Vanthoor-L. Kern).

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz