H+12: Peugeot robi podwójnie

Peugeot umieszcza swoją nazwę na liście zwycięzców 12-godzinnego wyścigu w Sebring, zdobywając dublet. Zwyciężył Peugeot 908 HDi FAP nr 07 Alexandra Wurza, Marca Gené i Anthony'ego Davidsona.

opublikowany 21/03/2010 à 03:30

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

H+12: Peugeot robi podwójnie

Tyle nowości w Sebring! Pierwsze zwycięstwo Peugeot na Florydzie, pierwsze zwycięstwo francuskiego producenta w tym wyścigu, pierwsze zwycięstwo Davidsona w jego pierwszym wyścigu z Peugeotem? Choć firma Lion miała niewielu przeciwników w walce o ostateczne zwycięstwo lub nie miała ich wcale, konsekwentność, jaką wykazał się zwycięski samochód podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring, budzi podziw. Sebastiana Bourdaisza kierownicą 908 nr 08 zaliczył najlepsze okrążenie w wyścigu, ale trio Wurz/Gené/Davidson pokazało się bez zarzutu, wykorzystując skuteczną strategię dotyczącą pit stopów, odnosząc jednocześnie niewielki sukces podczas neutralizacji.

Po jedenastu godzinach wyścigów oba 908-tki wciąż walczyły o zwycięstwo. Podczas ostatniego restartu Alex Wurz wystartował lepiej niż Sébastien Bourdais, stopniowo zwiększając przewagę nad 908 Francuza. Ostatni pit stop każdego z dwóch samochodów umocnił prowadzenie Alexa Wurza, a Seb Bourdais wypadł z alei serwisowej. Austriak mógł więc poszybować po zwycięstwo, mając 13 przewagi po 8 godzinach wyścigów, co stanowi mniejszą różnicę niż pomiędzy pierwszymi dwoma zawodnikami w 12 roku.

Ostatecznie Peugeot wykazał się bardzo dobrą niezawodnością, nie odnotowując żadnych widocznych problemów i nie tracąc czasu w alei serwisowej. Wyścig ten pokazał także, że samochody z silnikami diesla utrzymują przewagę nad benzyniakami, nawet jeśli pole LMP1 było szczególnie słabe. Na początku wyścigu Lola Drayson prowadzona przez Emanuele Pirro nadal przeszkadzała Peugeotom dzięki niezłemu przyspieszeniu.

W LMP2, kategorii, która na początku liczyła tylko trzy samochody, jest to Porsche RS Spyder z Muscle Milk Team Cytosport, który zwyciężył, wykorzystując awarię HPD ARX-01c firmy Patron Highcroft Tacing. Samochód prowadzony przez Davida Brabhama, Simona Pagenauda i Marino Franchitti mieli problem z elektryką, kabel uległ zużyciu na skutek tarcia.

W GT2 napięcie było mniejsze niż oczekiwano, ponieważ jest to Ferrari F430 z Risi Competitionizione prowadzony przez Jaime'a Melo, Gianmarię Bruni i Pierre'a Kaffera, który zwyciężył po szybkim przejęciu kontroli nad kategorią. Dwa BMW E92 M3 uplasowały się na drugim i trzecim miejscu, natomiast dwa Chevrolety Corvette doświadczyły wielu niepowodzeń, w szczególności zderzeń w boksach. Uwaga, w kategorii LMPC (Formuła Le Mans), zwycięstwo Christophe'a Bouchuta ze Scottem Tuckerem i Markiem Wilkinsem.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz