PromotorzyIMSA przekazały szczegóły i potwierdzenia dotyczące premiery międzynarodowego prototypu Daytona w 2017 roku. Prototypy te zatwierdzone przez FIA i ACO z LMP2 będą produkowane przez czterech producentów: Dallara, Onroak Automotive, Oreca i Riley / Multimatic.
Zgłoszone marki będą mogły zmienić nadwozie i silnik LMP2 (Gibson V8 obowiązkowy w WEC) poprzez zachowanie podwozia jednego z czterech producentów wybranych przez ACO. Obszary nadwozia znajdują się z przodu, na bokach i tylnych błotnikach.
W kategorii Prototypy sezonu IMSA 2017 zaprezentowane zostaną zatem DPI, LMP2 z sezonu 2017 i LMP2 z sezonu 2016 z zamkniętymi kokpitami, wyposażone w silniki zatwierdzone przez IMSA. Samochody LMP2 z sezonu 2016 nie będą już kwalifikować się od 2018 roku.
Równowaga wydajności pomiędzy DPI i LMP2 zostanie zbadana w testach w tunelu aerodynamicznym. Stewardzi IMSA przetestują również i zweryfikują silniki o docelowej mocy 600 KM i porównywalnym poziomie mocy i momentu obrotowego.
Od czasu ogłoszenia czterech producentów wybranych przez FIA i ACO, IMSA otrzymała kilka próśb od zainteresowanych marek, które chciałyby zmodyfikować wymiary w celu dopasowania do swoich silników. Prośby te doprowadziły do współpracy między IMSA, FIA i ACO w celu ustalenia wymiarów. Marki zażądały również zastosowania własnych systemów elektronicznych zamiast sterownika Cosworth stosowanego w LMP2.
IMSA ma nadzieję, że w tym miesiącu zostaną sfinalizowane regulacje techniczne dla DPI i LMP2. Projekt został opóźniony ze względu na sprzeczne cele stawiane przez Mistrzostwa Europy i Automobile Club de l'Ouest. Podczas gdy LMP2 skupia się na prywatnych zespołach, IMSA poszukuje przede wszystkim producentów.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)