Meyer Shank Racing z pole position w 24-godzinnym wyścigu w Daytona

Dominujący podczas treningów dowolnych zespół Meyer Shank Racing, logicznie rzecz biorąc, zajął pierwsze pole position w erze GTP w Daytona.

opublikowany 22/01/2023 à 21:25

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Meyer Shank Racing z pole position w 24-godzinnym wyścigu w Daytona

Zdjęcie: IMSA

Nowa eraWytrzymałość rozpoczął się. W tę niedzielę, 22 stycznia 2023 r., na tydzień przed podwójnym zegarem na Florydzie odbyły się kwalifikacje do 24-godzinnego wyścigu Daytona, The Roar. Możliwość zobaczenia po raz pierwszy nowych GTP w akcji na zawodach.

Pierwszą sensacją roku był moment, w którym Nick Tandy wypadł z toru za kierownicą Porsche Nr 6 Penske Motorsports. Brytyjczyk uderzył w ścianę po utracie kontroli nad szykaną, uszkadzając maskę i lewy przód swojego prototypu, pozostawiając gruz na torze. Wywieszono czerwoną flagę. Następnie Ricky Taylor zajął pierwsze miejsce w Acura ARX-06 nr 10 należącego do Wayne Taylor Racing na siodle Andretti Autosport z czasem 1:34.198, wyprzedzając Felipe Nasra (Porsche nr 7). 

Sesja została wznowiona niecałe 2:30, natomiast Sébastien Bourdais (Cadillac Racing nr 01) nie zanotował jeszcze udanego okrążenia. Na nowych oponach Tom Blomqvist pojawił się w ostatnich chwilach wyścigu i zdobył pole position w czasie 1:34.031. Felipe Nasr znalazł się pomiędzy dwiema Acurami ARX-06, a Sébastien Bourdais uplasował się na czwartym miejscu, pierwszy Cadillac z czasem 1:34.262. Dwa BMW M Hybrid V8 pozostały w tyle, ale trzej producenci są w ciągu sekundy. Obiecujący pod względem wydajności w wyścigach, ale głównym pytaniem pozostaje teraz 24-godzinna niezawodność.

Dla porównania, pole position Francuza Tristana Vautiera podczas kwalifikacji Roar w 2022 roku uzyskał czas 1:34.034 za kierownicą Cadillac DPi firmy JDC-Miller MotorSports.

LM P2: Keating przed dwoma TDS Racing

Sesja LM P2 została oznaczona czerwoną flagą pięć minut przed końcem zegara po zejściu z toru Johna Farano (Tower Motorsport nr 8) i Freda Poordada (Proton Competition nr 55), podczas gdy Ben Keating był pierwszy miejsce z okrążeniem 1:40.541 we francuskim wyścigu nr 1 Mathiasen Motorsports PR52 Mikołaj Lapierre oraz Paul-Loup Chatin, którzy wystartują z pierwszego miejsca w swojej kategorii. 

Inny tricolor zobaczy, jak jego załoga wystartuje z pierwszego rzędu z François Heriau w TDS Racing nr 35, który dzieli z Giedo van der Garde, Joshuą Piersonem i Jobem van Uitertem. Drugi Oreca z TDS Racing, numer 11, wystartuje z trzeciego miejsca przed AF Corse nr 88 François Perrodo, Matthieu Vaxiviere i Julien Canal.

Pięciokrotny Ligier w LM P3

W LM P3, choć pod koniec sesji mnożyły się błędy, Ligier JS P320 wyraźnie pięciokrotnie zdominował Duqueine D08. Chilijczyk Nico Pino był najszybszy w wyścigu Sean Creech Motorsport z czasem 1:43.197, wyprzedzając Dakotę Dickerson z numerem 36 Andretti Autosport o 0.110 sekundy. Cameron Shields zajął trzecie miejsce ze stratą 0.154 sekundy w zawodach Performance Tech Motorsports.

Dominacja Mercedesa w Grand Touring

Po stronie Wielkiej Turystyki, Mercedes-AMG GT3 pod wrażeniem zdobycia hat-tricka w GTD oraz pole position w GTD Pro. Najszybszy był Philip Ellis, który ustanowił swoje najlepsze okrążenie w czasie 1:46.093. 

Niemiec wyprzedził swojego rodaka Fabiana Schillera o 0.219 sekundy na Sun Energy 1 gwiezdnej marki. Mikael Grenier wszedł na trzeci stopień podium z numerem 32 z Team Korthoff Motorsports.

Maro Engel zakończył dominację Mercedesa podczas tej sesji kwalifikacyjnej, dominując w stawce GTD Pro z okrążeniem 1:46.784 w samochodzie WeatherRech Racing nr 79. O mały włos, bo Ross Gunn zajął drugie miejsce zaledwie 0.041 sekundy za nimAston Martin Vantage nr 23 od Heart of Racing Team.

Lamborghini Huracán GT3 Evo nr 63 Romain Grosjean wystartuje z 6. pozycji w swojej kategorii po okrążeniu Andrei Caldarelliego z czasem 1:48.233. Po stronie Żelaznych Dam i Dorjan Pin, czeka ich na starcie 15. miejsce w GTD po tym, jak Rahel Frey uzyskała czas 1:48.991 w sesji kwalifikacyjnej.

Pełny ranking kwalifikacji znajdziesz TUTAJ

CZYTAJ TAKŻE > Do 61-godzinnego wyścigu Daytona 24 zgłosiło się 2023 samochodów

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz