Endurance zostaje wznowione w Sebring

Jak co roku, 12-godzinny wyścig w Sebring zainauguruje sezon rajdowy w wersji Le Mans. Jeśli zwycięstwo w klasyfikacji generalnej wydaje się być obiecane Peugeotowi, kategoria GT2 zapowiada walkę w antologii.

opublikowany 17/03/2010 à 14:49

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Endurance zostaje wznowione w Sebring

Jak długo trwa okres poza sezonem dla entuzjastów wytrzymałości. I pomimo zimowych testów w Sebring i oficjalnych testów LMS, to właśnie ten weekend na Florydzie będzie prawdziwym początkiem roku, który zapowiada się ekscytująco, chociaż w wydarzeniu weźmie udział tylko niewielka część głównych bohaterów.

Tak naprawdę prototypy nie cieszą się popularnością za Atlantykiem. Liderzy ALMS byli nawet zmuszeni pozwolić LMP2 walczyć o ogólne zwycięstwo, aby zapewnić widowisko, z wyjątkiem Sebringa i Petita. Le Mans, dwa wyścigi nadal zajmują szczególne miejsce w kalendarzu, ponieważ gościły w nich kilka europejskich drużyn.

Najwyższa kategoria prototypów zostaje zredukowana do zera dzięki pięciu jednostkom z pakietem Lola Intersport. W przypadku braku Audi („R15 Plus” nie jest jeszcze w pełni gotowy), Peugeot jest głównym faworytem wydarzenia. Lion jest obecny na Florydzie, aby jak najlepiej przygotować się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans i znaleźć jedyny długodystansowy klasyk marki ACO, którego brakuje w historii 908. Obydwa samochody zostaną powierzone trio Minassian-Bourdais-Lamy i Gené-Wurz-Davidson. Ten ostatni skorzysta również z okazji, aby po raz pierwszy wystartować za kierownicą zwycięzcy wyścigu podwójnego zegara Sarthe z 2009 roku.

Trójkolorowa drużyna stanie na swojej drodze z Lola-Aston Martin prowadzony przez Harolda Primata, Stefana Mücke i Adriana Fernandeza, który jest nowy w zespole po tym, jak pod koniec ubiegłego roku został zmuszony do zamknięcia drzwi swojego zespołu ze względów ekonomicznych. Najlepszy czas zimowych testów u nas pod koniec lutego, piękna Angielka będzie próbowała dotrzymać tempa wyznaczonego przez dwa samochody z silnikiem Diesla i ma nadzieję, że pomoże jej zmiana przepisów na korzyść silników benzynowych. Pozostali kandydaci w LMP1 to Autocon Motorsports, którego Lola B06/10 wydaje się mocno przestarzała, oraz Drayson Racing. Z Lolą Judd w wysublimowanych zielonych barwach i wkładem pięciokrotnego zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans Emanuele Pirro, zadanie również zapowiada się bardzo skomplikowanie dla Brytyjczyka Llorda Draysona i Jonny'ego Cockera

Na Florydzie jednostki LMP2 nie będą w stanie wygrać klasyfikacji generalnej. Na liście zgłoszeń widnieją tylko trzy samochody. Wielki faworyt, Highroft Racing HPD ARX-01c zostanie powierzony Davidowi Brabhamowi, Marino Franchittiemu i Simona Pagenauda. Zabawne jest również to, że ścieżki Francuza spotkają się ze swoimi przyszłymi kolegami z zespołu Le Mans, Sébastienem Bourdaisem i Pedro Lamym. Naprzeciw tego samochodu zwanego dawniej Acura znajdziemy Lolę Mazdę Dyson Racing z załogą Dyson-Smith-Meyrick i Porsche RS Spyder Cytosport firmy Graff-Picket-Maassen.

W przeciwieństwie do kategorii LMP, stawianie na tego czy innego zawodnika jest bardzo nierozsądne, ponieważ walka zapowiada się na zaciętą. Jeśli chodzi o Porsche, możemy przytoczyć Flying Lizard, panującego mistrza GT2 w ALMS, który w swoich szeregach liczy w szczególności kierowców fabrycznych Bergmeistera, Longa, Lietza i Lieba oraz zespół Falken, który pozyskał luksusowego freelancera w osobie Patricka Pilet . W domu FerrariRisi Competizione ponownie stawia na szali swój tytuł, ale Melo, Bruni i Kaffer będą tym razem wspierani przez trzy inne F430. Jaguar wystartuje bez żadnych pretensji, jak tylko dotarcie do mety, w przeciwieństwie do BMW Müller-Hand-Priaulx i Werner-Auberlen-Milner, które będą próbowały potwierdzić swoje zwycięstwo odniesione w zeszłym roku na Road America. Wreszcie zwyciężczyni siedmiu z ośmiu ostatnich edycji w GT1, Corvette spróbuje równie dobrze spisać się w GT2. Amerykanie w swoich poszukiwaniach będą mogli polegać na Emmanuelu Collardzie, dla którego będzie to jego pierwszy wyścig w fotelu C6.R. Francuz będzie wspierał „Olies” Berrettę i Gavina, którym powierzono siostrzany samochód Magnussen, Garcia i O'Connell.

W następną sobotę o 15:35 24 samochodów znajdujących się na polu startowym klasycznego wyścigu na Florydzie wyruszy na okrążenie tarczy. Peugeot i Aston będą tam, aby przygotować się do XNUMX-godzinnego wyścigu Le Mans, pozostali również odegrają kluczową rundę w mistrzostwach, ponieważ korzystają z wyższego współczynnika niż wydarzenia krótkoterminowe. Bardzo często punkty utracone w Sebring mocno zaważają na bilansie na koniec sezonu, przy wyłonieniu mistrza.

0 Zobacz komentarze)