Meyer Shank Racing zachował tytuł w 24-godzinnym wyścigu Daytona

Meyer Shank Racing zachowuje swój tytuł, wygrywając 24-godzinny wyścig Daytona 2023, pierwszy wyścig ery LMDh i GTP w IMSA.

opublikowany 29/01/2023 à 19:42

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Meyer Shank Racing zachował tytuł w 24-godzinnym wyścigu Daytona

Meyer Shank Racing wygrywa Daytona drugi rok z rzędu (Zdjęcie: © 2 Richard Dole)

Zneutralizowany przez długi czas pod żółtą flagą, ostatnia godzina 24-godzinnego wyścigu Daytona 2023 była świadkiem intensywnej walki o zwycięstwo pomiędzy dwoma Acurami. Tom Blomqvist poprowadził 61. edycję klasyka z Florydy po wznowieniu wyścigu za kierownicą nr 06 ARX-60 należącego do Meyer Shank Racing przed Filipe Albuquerque z numerem 10 należącym do Wayne Taylor Racing z Andretti Autosport. W ten sposób obaj otworzyli nowy sezon, podobnie jak ostatni zakończyli w Petit Le Mans : przez pojedynek o zwycięstwo. Żaden z nich nie miał miejsca na błędy, zwłaszcza gdy Cadillaki nr 01 i 02 wpadły w zasadzkę.

Bestie zostały ostatecznie wypuszczone na boisko po 25 minutach od szachownicy, a Blomqvist nieodparcie wykorzystał Portugalczyka, zwiększając swoje prowadzenie do ponad czterech sekund na dziesięć minut od bramki. Brytyjczyk-Szwed zakończył w ten sposób sprawnie wykonaną przez swoich kolegów pracę Simona Pagenauda, Helio Castronevesa, obecny z nim już w 2022 r., a także nowicjusz Colin Braun.

Acura podpisuje kontrakt z numerem 10 WTRAndretti, podczas gdy Cadillac z numerem 01, w którym Sébastien był szczególnie Bourdais uzupełnił podium. TO Porsche i BMW miały problemy z niezawodnością.

Foto-wykończenie w LM P2

Edycję 2022 upłynął pod znakiem intensywnego finału w GTD Pro pomiędzy dwoma Porsche – Mathieu Jaminetem i Laurensem Vanthoorem. W 2023 roku to właśnie LM P2 trzymał publiczność w napięciu do ostatnich chwil pojedynkiem pomiędzy Jamesem Allenem i Benem Hanleyem. Obaj mężczyźni rozdzielili się na linii i ostatecznie był to konkurs Proton nr 55, który wygrał zaledwie o 0.016 sekundy.

AF Corse nr 55 francuskiego kanału François Perrodo, Matthieu Vaxiviere i Julien w towarzystwie pilota Ferrari Trzecie miejsce zajął Nicklas Nielsen.

W LM P3 zwyciężył Duqueine D08 z AWA, wyprzedzając swoich rywali o ponad dziesięć okrążeń.

GTD-GTD Pro: korona Astona Martina i Mercedesa

Po stronie Wielkiej Turystyki, Aston Martin Vantage GT3 z Heart of Racing Team (De Angelis / Sorensen / James / Turner) i Magnus Racing (Potter / Lally / Pumpelly / Thiim) osiągnęli podwójny wynik w GTD.

La Mercedes-AMG GT3 z WeatherTech Racing (MacNeil / Juncadella / Gounon / Engel) zwyciężył w GTD Pro, pokonując najlepszych w intensywnej trójstronnej bitwie z Corvette nr 8 C3.R (Gardia / J. Taylor / Milner) i #3 Lexus RC F GT12 Vassera Sullivana (Hawksworth / Barnicoat / Conway). W finale trzy samochody na zmianę prowadziły, ale ostatecznie metę przekroczył Maro Engel jako zwycięzca. Romain Grosjean zajął miejsce tuż przy podium za kierownicą Lamborghini Huracán GT3 EVO2 nr 63 firmy Iron Lynx.

CZYTAJ TAKŻE > Romain Grosjean: „Daytona to niesamowity wyścig”

 

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)