Olivier Pla: „Wszystko do zrobienia”

Freelancer biorący udział w rundach Endurance Cup z Mazdą, 39-latek z Tuluzy wraca do pełnoetatowej jazdy ze znanym mu zespołem: Michael Shank Racing.

opublikowany 29/01/2021 à 16:14

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Olivier Pla: „Wszystko do zrobienia”

Jak zaangażowałeś się w tę przygodę?

Ukończyłem cztery wyścigiWytrzymałość Cup z Meyerem Shankiem w 2016 roku i poszło wyjątkowo dobrze, łącznie ze zwycięstwem w Petit Le Mans. Michael (Shank. przyp. red.) obiecał mi, że jeśli wróci do Prototype, oddzwoni do mnie, co też zrobił. Chociaż wiedziałem o tym dobrze, zanim Mazda ograniczyła działania, moment był idealny.

Czy zespół bardzo się zmienił?

Niektórzy nadal tam pracują, ale Michael zatrudniał wówczas łącznie dziewięciu pracowników. Teraz ma 37 lat i uczestniczy wIndyCar, mistrzostwo, które wymaga zasobów, jeśli chcemy zabłysnąć. Zespół DPi również na tym zyskuje. Konstrukcja rozwinęła się pod względem technicznym, naprawdę nabrała rozpędu.

Czy korzystasz z danych Penske?

Niektóre, ale nie wszystkie. Wciąż uczymy się samochodu, a posiadanie w naszych szeregach Dane'a i Juana Pablo (Cameron i Montoya. przyp. red.), którzy jeżdżą ARX-05 przez ostatnie trzy lata, jest niezaprzeczalnym plusem. Musimy teraz wszystko poukładać na swoim miejscu i dalej pracować, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał samochodu. Wymaga to czasu, ale nie oznacza, że ​​nie zamierzamy wygrać w ten weekend.

Czym Acura różni się od Mazdy w prowadzeniu?

Mocną stroną Mazdy jest rozkład masy i niewielka degradacja opon, co można wytłumaczyć małym silnikiem (rzędowy 4-cylindrowy. Przyp. red.). W Acurze ciężar jest bardziej wyczuwalny z tyłu. Obydwa samochody działają inaczej, ale szybko się do tego przyzwyczaiłem i to właśnie jeżdżąc będę mógł wycisnąć z tego jak najwięcej.

Jakie są relacje z kolegami z drużyny?

Dane (Cameron. przyp. red.) jest równie szybki na torze, jak spokojny poza samochodem. Nie jest zbyt gadatliwy, ale mi to nie przeszkadza, bo ja jestem taki sam. Koncentruje się na swojej pracy i nie gra w systemie gwiezdnym. A praca z kierowcą kalibru Montoyi, którego odkryłem w Roar, jest przyjemna. Ma niesamowite doświadczenie, które jest korzystne zarówno dla mnie, jak i dla zespołu. Myślę, że mamy wszystko, czego potrzebujemy, aby dobrze grać.

Będzie to konieczne, biorąc pod uwagę płaskowyż…

Pewne jest, że choć samochodów jest mniej niż w przeszłości, zgłoszone zespoły i załogi stoją na bardzo wysokim poziomie. Obiecuje kilka świetnych wyścigów.

Czy spotkamy się gdzie indziej w 2021 roku?

L 'IMSA to mój priorytet, biorąc pod uwagę 10 wyścigów i sporo sesji testowych. Być może spędzę dużo czasu w Stanach Zjednoczonych. Mam jednak nadzieję, że uda mi się wystartować w Le Mans, najlepiej Proto.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz