Pla i Meyrick z DeltaWing w Sebring

Olivier Pla i Andy Meyrick zasiądą za kierownicą DeltaWing, który wystartuje w 12-godzinnym wyścigu w Sebring, ścigając się po raz pierwszy w LMP1.

opublikowany 01/03/2013 à 17:59

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Pla i Meyrick z DeltaWing w Sebring

DeltaWing będzie obecny podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring podczas swojego trzeciego wyścigu wytrzymałościowego po 24 godziny Le Mans gdzie zajęła 56. miejsce oraz Road Atlanta, gdzie zajęła piąte miejsce w rankingach. Na 12-godzinny wyścig w Sebring, w którym po raz pierwszy weźmie udział w kategorii LMP1, zespół Dona Panoza wybrał Francuza Oliviera Pla i Brytyjczyka Andy'ego Meyricka do utworzenia prototypowej załogi.

Olivier Pla wyróżnił się w zeszłym roku broniąc barw Oak Racing w WEC z Morgan-Nissan LMP2 i zajęcie drugiego miejsca w Mistrzostwach w WIĄZY u boku Bertranda Baguette. „Jako kierowca wyścigowy to zaszczyt być częścią tego programu i chcę podziękować Oak Racing za umożliwienie mi prowadzenia DeltaWing”– skomentował 31-letni mieszkaniec Tuluzy. „DeltaWing był w centrum uwagi od początku projektu, a Don Panoz osiągnął wspaniałe rzeczy w sportach motorowych. Kiedy dostałem telefon od Davida Price’a (dyrektora zespołu), aby poprowadzić DeltaWinga w Sebring, nie mogłem odmówić. Mam kilkuletnie doświadczenie w jednomiejscowy co poszerza moją wiedzę na temat LMP1 i LMP2, ale jestem pewien, że będziemy mieli wiele do nauczenia się, a to jest naprawdę bardzo interesujące. »

Ze swojej strony Andy Meyrick brał udział tylko w kilku proto zawodach, a jego ostatni wyścig miał miejsce w 2011 roku, kiedy prowadził Lolę B09/60 markiAston Martin. Brytyjczyk jednak utrzymał jedną nogę w rywalizacji, broniąc barw Gulf Racing UK w Blancpain Wytrzymałość Seria za kierownicą A McLaren MP4-12C podczas odtwarzania Porsche Puchar Wielkiej Brytanii Carrera. „To prawdziwy zaszczyt być częścią tego programu. DeltaWing to rewolucyjny samochód wyścigowy, który całkowicie zmienia podejście do wyścigów. Jestem podekscytowany i szczególnie zmotywowany możliwością współpracy z Donem Panoz i DeltaWing Racing Cars. Don Panoz odgrywa kluczową rolę w sportach motorowych w Ameryce i na całym świecie, dlatego naprawdę wierzę w program i zespół. Nie sądzę, że dostosowanie będzie zbyt duże i nie mogę się doczekać pierwszego lotu DeltaWingiem. Ograniczona masa samochodu powinna zapewniać jego dużą responsywność, co jest ważnym czynnikiem dla kierowcy. »

0 Zobacz komentarze)