Rovera: „Ferrari 296 GT3, doskonała podstawa na przyszłość”

Współpracując z Triarsi Competizione w nowym Ferrari 296 GT3 na torze Daytona, Alessio Rovera będzie ważnym elementem jego rozwoju w 2023 roku.

opublikowany 28/01/2023 à 15:46

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Rovera: „Ferrari 296 GT3, doskonała podstawa na przyszłość”

Alessio Rovera jedzie dla Triarsi Competition w GTD Pro na torze Daytona (Zdjęcie: © 2023 Jake Galstad)

Alessio Rovera, co sądzisz o tej wiadomości? Ferrari 296 GT3 ?

To naprawdę przyjemny samochód do jazdy. W zeszłym roku spędziliśmy wiele dni na testowaniu, aby go opracować. Czuję się naprawdę dobrze. Jest łatwy w prowadzeniu, przewidywalny. Oczywiście jesteśmy dopiero na początku i musimy to jeszcze rozwinąć. To doskonały fundament na przyszłość. 

Ile kilometrów nim przejechałeś?

Nie wiem, ale dużo. Wiele testowaliśmy, aby projekt był doskonały. Osobiście po raz pierwszy opracowuję nowy samochód. Jeździłem na 488, ale inni przede mną go udoskonalili. Mogłem uczyć się na ich doświadczeniach, rozumieć, jak reagować z inżynierami, jak rozmawiają o samochodzie.

Jakie są główne cechy samochodu?

Można poczuć, że to prawdziwy krok naprzód w porównaniu do samochodu, który miał siedem lat. Jest bardziej przewidywalny, a zatem łatwiejszy w prowadzeniu, ale zespołom i kierowcom zajmie trochę czasu znalezienie jego ograniczeń. Jest to dobry postęp dla zawodników z oceną brązową, obejmujący ulepszenia ABS.

W tym roku odegrasz ważną rolę w jego rozwoju…

Tak, pomiędzyIMSA (Triari Competitionitzione), WEC (Richard Mille AF Corse), GT World Challenge (AF Corse) i testy, spędzę dużo czasu w samochodzie. Wykorzystam to w pełni! To dla mnie zaszczyt brać udział w tym projekcie. 

Jak wyjaśnisz brak tempa w Daytona?

Nadal musimy zrozumieć, jak wykorzystać samochód, aby uzyskać z niego osiągi. BoP nie jest tutaj idealnym rozwiązaniem. Porsche i Lamborghini również doświadczają trudności, ale rok jest jeszcze długi, to dopiero początek.

CZYTAJ TAKŻE > Nieśmiały debiut nowego Porsche 911 GT3 R

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz