Simon Pagenaud: „Pokażemy, jak konkurencyjna jest Acura”

Posiadacze tytułów 24-godzinnego wyścigu Daytona, Simon Pagenaud i Meyer Shank Racing, w najbliższą sobotę ponownie postawią swój tytuł na szali. Francuz rozmawiał z AUTOhebdo.

opublikowany 28/01/2023 à 09:30

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Simon Pagenaud: „Pokażemy, jak konkurencyjna jest Acura”

Simon Pagenaud ma wątpliwości co do niezawodności Acury ARX-06 (Zdjęcie: © 2022 Michael L. Levitt)

Simona Pagenaudajak do tej pory przebiega ten tydzień?

Nieźle poszło. Zdobyliśmy pole position, a naszym celem było pokazanie, jak konkurencyjna jest Acura, i udało nam się to zrobić. O to poprosiła nas Acura i wspaniale, że zespołowi udało się tego dokonać. Poza tym nie jesteśmy jeszcze pewni niezawodności samochodu, ponieważ nie przeprowadziliśmy jeszcze 24-godzinnego testu i rozpoczęliśmy stosunkowo późno. To skomplikowany samochód z dość zaawansowaną technologią. Czas poskładać wszystko co związane z elektroniką i czujnikami hamulców, żeby cała symfonia się zaczęła, pierwszy raz jechaliśmy w sierpniu. To za mało czasu, aby przygotować się do 24-godzinnego wyścigu. Mimo wszystko przejechaliśmy sporo kilometrów, ale tak naprawdę nie mamy innego celu niż dotarcie do końca i naprawa, gdy coś się zepsuje. Mamy świadomość, że jesteśmy na granicy niezawodności.

Wszyscy producenci wydają się martwić o niezawodność...

To normalne, samochody są wciąż bardzo młode i to pierwszy wyścig nowej ery. Cieszę się, że tam jestem i jako ktoś, kto kocha technologię, cieszyłem się, że mogłem pomóc Acura w opracowaniu ARX-06, który bardzo dobrze ze sobą współgrał. Podwozie pochodzi z Oreca, to dla mnie jak pętla zamykająca się, ponieważ to z Orecą brałem udział w moim pierwszym 24 godziny Le Mans w 2008 roku. Jak dotąd to była wielka przyjemność. W wyścigu prawdopodobnie będą momenty, gdy będziemy mieli problemy i będziemy musieli sobie z nimi poradzić. 

Zespół był bardzo mocny podczas Roar, dominując prawie we wszystkich sesjach treningowych, a następnie w kwalifikacjach, ale podczas ostatnich treningów przed wyścigiem byłeś dalej w tyle. Czy tego chcieli?

Tak, przeszliśmy na zupełnie inny system. Byliśmy w trybie ataku aż do kwalifikacji, w których zdobyliśmy pole position. Gdy cel został osiągnięty, skupiliśmy się na wyścigu i rozluźniliśmy wysiłek. Ponieważ wiemy, że jesteśmy na granicy niezawodności, staraliśmy się jechać chłodniej na krawężnikach, bardziej dbać o hamulce itp. Straciliśmy przez to wydajność, co było zamierzone. Dziś rano (piątek) zamontowaliśmy w samochodzie części specyficzne dla wyścigu, więc oczywistym pomysłem było uniknięcie uszkodzenia samochodu i tak samo jest w przypadku #10 (Meyer Shank Racing Acuras), a WTRAndretti nie wziął udziału w wyścigu. ostatnia 20-minutowa sesja testowa. Przypis redaktora). Zaskakujące jest to, że Cadillaki poszły w drugą stronę. Są to różne podejścia, ponieważ mamy różne cele ze względu na czas rozwoju samochodów.

Co Cię najbardziej martwi: problemy z elektroniką i brak części zamiennych?

Nie martwię się zbytnio o części zamienne, mamy to, czego potrzebujemy, poza tym, czego nie możemy kontrolować, czyli częściami pochodzącymi z zewnątrz. Problem w tym, że jest to na tyle młody samochód, że często zdarzają się awarie, o których jeszcze nie wiemy. Elektronika faktycznie płata nam figle, bo czasami auto odpala w garażu, a 25 metrów dalej już tak nie jest. Niestety, u wszystkich jest to samo. Te samochody są tak zaawansowane z elektronicznego punktu widzenia, że ​​gdy komputery nie komunikują się już między sobą ani między czujnikami, staje się to skomplikowane. Tak naprawdę nie mam żadnych obaw i nie stawiam sobie żadnych celów. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, spróbujemy zrobić to inaczej, oszczędzając samochód bardziej niż zwykle i mamy nadzieję, że to się uda.

Jeśli chodzi o prowadzenie, jak się czujesz z samochodem?

Bardzo mi się podoba ten samochód od pierwszego dnia. Brałem duży udział w rozwoju wspólnie z inżynierami Acury na poziomie silnika, było to coś, co naprawdę mi się podobało. Jest wiele rzeczy, które możemy zrobić za kierownicą, aby dostosować ją do naszego stylu jazdy. Dziś rano (piątek) świetnie się bawiłem za kierownicą. To prototyp, który na papierze ma być cięższy, ale jednocześnie jest stosunkowo poręczny. Jest również bardzo stabilny.

CZYTAJ TAKŻE > Jak śledzić 24 godziny Daytona?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz