Isotta Fraschini ujawnia nieco więcej na temat swojego projektu Hypercar

Isotta Fraschini podała dodatkowe informacje na temat prac nad Tipo 6, samochodem, który włoski producent chce wystartować w WEC od 2023 roku.

opublikowany 28/11/2022 à 12:42

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Isotta Fraschini ujawnia nieco więcej na temat swojego projektu Hypercar

Czy zobaczymy Tipo 6 Isotty Fraschini podczas stulecia 24-godzinnego wyścigu Le Mans? (Zdjęcie: Isotta Fraschini)

Wydaje się, że projekt Isotty Franschini nabiera kształtów. Włoski producent ujawnił dodatkowe informacje na temat swojego przyszłego Hypercara, Tipo 6, który powinien wystartować w mistrzostwach świataWytrzymałość 2023 wkrótce. Dyskretnie ogłoszone w październiku ubiegłego roku, LMH mediolańskiej konstrukcji ujawniło swoje parametry techniczne i listę dostawców na kolejny montaż.

 
 
 
 
 
Zobacz ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Isotta Fraschini (@isottafraschiniautomobili)

System hybrydowy zbliżony do LMDh dla Isotta Fraschini

Nowy Hypercar, nazwany Tipo 6, miałby być samochodem hybrydowym o masie 1 kg, wyposażonym w sześciocylindrowy silnik 000° V o mocy 90 KM, połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 700 kW (lub 200 KM) z przodu, co daje łączną moc szacowaną na około 270 koni mechanicznych. Aby wejść do regulaminu WEC, dozwolona moc będzie ograniczona do 500 KW (lub 680 koni mechanicznych). Pojemność zbiornika będzie wynosić 90 litrów, a opony Michelin powinny mieć rozmiar 31/71/81, np. Peugeot ale wbrew Toyota.

Siedmiobiegową skrzynię biegów dostarczy firma Xtrac. Tipo 6 będzie wyposażone w hamulce Brembo, skrzynię biegów Pankl i zawieszenie Multimatic. Bateria zostanie dostarczona przez Williams. System hybrydowy Isotty, bardzo podobny do tego zastosowanego w LMDh, warto powierzyć firmie Bosch.

Hypercar Isotty Fraschini zostanie zaprezentowany w lutym w Mediolanie przed jego oczekiwanym debiutem podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps, co będzie dopiero trzecią rundą kalendarza na rok 2023, po Sebring i Portimão. Dziwny projekt, na który będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, zanim się dowiemy, czy rzeczywiście ujrzy światło dzienne… 

CZYTAJ TAKŻE > Ferrari, Porsche, BMW… aktualizacja projektów LMH i LMDh

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz