Jean-Éric Vergne (Peugeot): „Walka o polaki i zwycięstwa”

Francuz będzie jednym z liderów Peugeota. W wieku 32 lat JEV wniesie całe swoje doświadczenie z Le Mans, F1 i Formuły E.

opublikowany 25/05/2022 à 11:37

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Jean-Éric Vergne (Peugeot): „Walka o polaki i zwycięstwa”

Od lewej do prawej: Menezes, Rossiter, Di Resta, Duval, Vergne i Jensen © Peugeot Sport

To wielki dzień dla zespołu Peugeot sport z prezentacją 9X8. Co czujesz ?

Po raz pierwszy jestem integralną częścią programu, który zaczynał się od zera, miło jest być tam od początku. Oczywiście my, kierowcy, nie rysowaliśmy samochodu, ale zaczęliśmy pracować nad symulatorem, zanim jeszcze dowiedzieliśmy się, jak on wygląda. Mieliśmy wiele problemów, co jest normalne przy opracowywaniu takiego samochodu. Każdy nowy test obwodu stanowi ogromny krok naprzód. Wszystkie elementy pasują do siebie. Pokazuje też, że jesteśmy coraz bliżej pierwszego wyścigu i sprawia, że ​​czujemy motyle w brzuchu w tym sensie, że zaczynamy docierać do sedna sprawy: wyścigu. Jako kierowcy uwielbiamy to.

Czy masz pojęcie, gdzie stoisz na tle swoich przyszłych konkurentów?

Nie można powiedzieć, ponieważ z jednej strony nigdy wcześniej nie jeździliśmy na torze, na którym rywalizują hipersamochody, przed weekendem w Portimão. Ostatni raz tu biegali (8:2021 z Portimão XNUMX. Ndlr), c’était avec plus de puissance et un peu moins de poids. D’autre part, nous ne connaissons pas notre BoP ni celle que Toyota et Alpine będzie na Monzy. Mogę zapewnić, że nie pozostaniemy w tyle. Będziemy tam walczyć o pole position i zwycięstwa. Nadal będziemy ciężko pracować, jeśli będziemy musieli osiągnąć dobry wynik. Czy to w DS w Formuła E czy w Peugeocie w Le Mans, w DNA grupy wpisana jest ciężka praca na zwycięstwo, ponieważ tylko to nas interesuje.

Peugeot 9X8 © Peugeot Sport

Co możesz wnieść ze swojego doświadczenia w Formule E i F1 w tym programie?

Wiele rzeczy. Pomiędzy obydwoma zespołami istnieją techniczne pomosty i wszystko, czego nauczyliśmy się w Formule E, przyda się Peugeotowi. Będzie to szczególnie dotyczyć układu hamulcowego, najbardziej złożonej rzeczy do skonfigurowania i zrozumienia w FE. Dużo pracujemy w tej dyscyplinie, aby zoptymalizować odzysk energii. Jedyne, co mogę wnieść, to moja wola zwycięstwa i moje doświadczenie z Le Mans (4 uczestników. Nota redaktora). Nie jestem najstarszy, ale jako starszy brat mam wiele do zaoferowania, abyśmy wszyscy byli w dobrym nastroju, gdy dotrzemy do pierwszego wyścigu. Musimy przyjechać z dużą pokorą, bo mamy nowy samochód w porównaniu do Toyoty, która jest tam od kilku lat, Alpine który wykonuje świetną robotę, a także wszyscy inni producenci, którzy przybywają (Porsche, Cadillac, Ferrari…Nota redaktora).

Pomysł na ten sezon i te debiuty na Monzy polega na tym, aby dowiedzieć się, w szczególności, jak samochód będzie się zachowywał w wyścigu?

Musimy podejść do pierwszego wyścigu na Monzy tak, jakbyśmy chcieli go wygrać. Nie możemy zejść na ląd, biorąc pod uwagę, że jest to wyścig przygotowawczy i że w następnym pójdzie nam lepiej. Musimy wywrzeć na siebie presję, aby wszystko było gotowe. Nie chcę tam wmawiać sobie, że mogliśmy pracować lepiej. To stan umysłu, w jakim musi znajdować się cały zespół, aby cały czas dawać z siebie wszystko i nie popełniać błędów. To może być trudny pierwszy weekend zawodów, ale musimy dać z siebie wszystko i nawet jeśli wydarzy się coś złego, wyciągniemy wnioski.

Czy odczuwasz pewną niecierpliwość w zespole przed występem na Monzy?

My, piloci, nie możemy się doczekać, aby tam być, ale inżynierowie są bardziej podekscytowani możliwością bycia tam jutro (w sobotę. Nota redaktora) do testów, aby móc odpowiedzieć na wszystkie pytania i sprawdzić, czy wszystkie ulepszenia zadziałały.

Czy rezygnacja z wyjazdu do Le Mans w tym roku była najrozsądniejszą decyzją?

Bardzo chciałbym tam być, ale trzeba być realistą. Nie jesteśmy jeszcze gotowi na Monzę, nie wiem, jak moglibyśmy być Le Mans.

Nad czym musisz jeszcze popracować?

Długie przejazdy, lepsze zrozumienie układu hamulcowego, zarządzania energią i opon itp. Nie poznaliśmy jeszcze nazw załóg pilotów. Jest wiele szczegółów, które są bardzo ważne, dodane do siebie od początku do końca. Nadal mamy nad czym pracować, ale będziemy gotowi na Monzę.

Czy jesteś zadowolony z rozwoju samochodu?

Bardzo szczęśliwy ! Pierwsze dni były skomplikowane, bo na ukończenie wycieczki musieliśmy czekać kilka godzin. Jak możesz sobie wyobrazić, gdy wysyłasz na tor samochód stworzony od podstaw, wiele rzeczy może pójść nie tak. To normalne. W drugim teście jechaliśmy dłużej. Trzeciej zaczęliśmy jechać bez problemów i mogliśmy zadać sobie pytania dotyczące osiągów. Wtedy jest wydajniej, silnik jest bardziej liniowy, układ hamulcowy działa dużo lepiej i mamy lepsze rozeznanie w samochodzie. Postęp był olśniewający.

Czy nie jest to frustrujące w tym okresie rozwoju, w którym trzeba czekać kilka godzin, zanim zaczniesz grać?

Miałem szczęście, ścigałem się wtedy w Formule E, ale zastosowałem się do zdania znajomych! (śmiech) Nie jest to frustrujące, bo o tym wiemy i akceptujemy to. Kiedy urodzi się dziecko, będzie płakać. To zabawne porównanie, ale to właściwie to samo.

CZYTAJ TAKŻE > Peugeot prezentuje wyścigowe malowanie swojego 9X8

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz