BMW M Hybrid V8 wyjechało na tor, a w 2024 roku wystartuje w Le Mans

W poniedziałek BMW M Hybrid V8 odbyło swoje pierwsze okrążenie we Włoszech. Niemiec spodziewany jest w IMSA w 2023 r. i WEC w 2024 r.

opublikowany 26/07/2022 à 17:10

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

BMW M Hybrid V8 wyjechało na tor, a w 2024 roku wystartuje w Le Mans

BMW M V8 Hybrid wyruszyło na tor (Zdjęcie: BMW Motorsport)

Jeszcze jedno: po Cadillacu, Ferrari i Acura, to BMW Hypercar po raz pierwszy wyjechało na tor w poniedziałek, 25 lipca. Niemka pierwsze okrążenia we Włoszech pokonała na torze Varano de Melegari (Emilia-Romagna), torze testowym fabryki w Dallara, gdzie budowano podwozie BMW M Hybrid V8. Marka skorzystała z okazji, aby potwierdzić swoje zobowiązania w konkurencji zIMSA w 2023 roku i WEC, a zatem 24 godziny Le Mansdopiero w 2024 r. Przez te kilka dni Connor de Phillippi i Sheldon van der Linde na zmianę zasiadali za kierownicą bestii.

 
 
 
 
 
Zobacz ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez BMW Motorsport 🏆 (@bmwmotorsport)

« To był zaszczyt i przyjemność przejechać pierwsze okrążenia BMW M Hybrid V8, – stwierdził De Phillippi. To był historyczny dzień dla BMW M Motorsport w ramach projektu LMDh. Krok po kroku przeszliśmy przez wszystkie funkcje samochodu i na koniec dnia byliśmy w stanie przejechać kilka okrążeń niemal na pełnych obrotach, co jest dobrym wynikiem jak na rozmieszczenie. Ogromne podziękowania dla wszystkich, którzy tak ciężko pracowali nad tym projektem w BMW M Motorsport, BMW M Team RLL, BMW M Team RMG i Dallara! » 

BMW będzie w WEC w 2024 roku

Pozostałe testy europejskie zaplanowano na sierpień. Zespół RLL przejmie od września szczegółowe przygotowania do IMSA w Stanach Zjednoczonych. Kierowcy fabryczni firmy produkującej śmigła będą na zmianę decydować, kto zasiądzie za kierownicą podczas zawodów.

CZYTAJ TAKŻE > BMW M Motorsport ogłasza 19 kierowców na rok 2022

„Decyzja o zastosowaniu BMW M Hybrid V8 w serii IMSA od 2023 r. i WEC od 2024 r. to ważny krok dla projektu, powiedział Franciscus van Meel, dyrektor generalny BMW M GmbH. Byłem zdumiony niezwykłą atmosferą 24-godzinnego wyścigu Le Mans podczas mojej pierwszej kadencji jako dyrektor generalny BMW M. Dlatego jestem bardzo szczęśliwy, że mogę ponownie walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej jako BMW M Motorsport w tych klasycznych i całych mistrzostwach świata. BMW M Hybrid V8 stanowi punkt zwrotny w kierunku elektryfikacji dla BMW M. Seria IMSA w Ameryce Północnej i odbywające się na całym świecie WEC to idealne platformy do wykorzystania naszego prototypu. »

BMW M Hybrid V8 jeździło po torze w Dallara we Włoszech (Zdjęcie: BMW Motorsport)

 „Ze względu na bardzo napięty harmonogram projektu LMDh, plan zawsze zakładał skupienie się na jednym obszarze zastosowań w pierwszym sezonie 2023 r., dodaje Andreas Roos, szef BMW M Motorsport. Seria IMSA doskonale się do tego nadaje. Jednakże naszym średnioterminowym celem jest oczywiście ściganie się na dwóch frontach w BMW M Hybrid V8, a także wykorzystanie głównej platformy oferowanej przez WEC i 24-godzinny wyścig Le Mans. Obecnie pracujemy nad tym z determinacją, równolegle z naszym programem w Ameryce Północnej. W poniedziałek zrobiliśmy kolejny ważny krok. Samochód pomyślnie zakończył wdrożenie na torze Dallara w Varano de Melegari. Rozpoczynamy teraz intensywne testy przed debiutem w wyścigu w styczniu 2023 r. na torze Daytona. »

W przypadku udziału w WEC w 2024 roku nazwa WRT powraca z naciskiem na padok mistrzostw świata.









CZYTAJ TAKŻE > BMW ujawnia nowe szczegóły dotyczące silnika V8 swojego LMDh

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz