Konwergencja LMH/LMDh na dobrej drodze, przedłużenie regulacji LM P2

Zbieżność osiągów LMH i LMDh wydaje się coraz lepsza po przyjęciu potwierdzonych przez Światową Radę Sportów Motorowych poprawek do przepisów technicznych mających na celu osiągnięcie tego celu.

opublikowany 08/07/2021 à 06:33

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Konwergencja LMH/LMDh na dobrej drodze, przedłużenie regulacji LM P2

Wiemy, że regulamin Hypercar oferował na papierze dwie techniczne możliwości integracji tej kategorii, z jednej strony LMH, np Toyota GR10, Glickenhaus 007 i Peugeot 9X8 ledwo ujawnionyoraz LMDh, bazujący na podwoziu zbudowanym przez cztery podmioty (Oreca, Ligier, Dallara, Multimatic), rozwiązanie preferowane przez Audi, Porsche lub BMW.

Jeśli te ostatnie są na razie zorientowane bardziej w kierunkuIMSA i LMH w WEC, zamysł przedstawiony na początku był taki, aby obie kategorie rywalizowały o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej, szczególnie w najważniejszych wyścigach, takich jak 24 godziny Le Mans.

Dziś na Światowej Radzie Sportów Motorowych w Monako podjęto ważny krok „zmiany w przepisach technicznych mające na celu osiągnięcie zbieżności wydajności pomiędzy LMH i LMDh. »

Konieczność, aby te dwa rozwiązania techniczne konkurowały na równych warunkach, w szczególności za pośrednictwem BoP. Nie odfiltrowano jednak żadnych szczegółów dotyczących elementów, na które te zmiany będą miały wpływ.

Rada Światowa sformalizowała także przedłużenie obecnych przepisów technicznych dla LM P2 o co najmniej jeden sezon, do końca kampanii 2023. Pamiętajmy, że podstawą budowy LMDh będzie przyszła generacja.

0 Zobacz komentarze)