Rozpoczyna się nowa era dla Loli. Brytyjski producent, który wyróżnił się w wielu dyscyplinach w historii sportów motorowych, przechodzi pod kontrolę mieszkającego w Stanach Zjednoczonych Anglika Tilla Bechtolsheimera. Brytyjczykowi sport motorowy nie jest obcy, gdyż sam jest w nim kierowcą IMSAw kategorii GTD. W ten weekend wystartuje także w 6-godzinnym wyścigu w Glen za kierownicą samochodu nr 3 Gradient Racing Acura NSX GT66. Brał także udział w Pikes Peak i Baja 1000.
CZYTAJ TAKŻE > Oczekuje się, że na 49-godzinny wyścig w Glen wystartuje 6 samochodów
Dla nowego właściciela szansa na przejęcie i prowadzenie kultowej marki sportów motorowych była zbyt piękna, aby ją przepuścić. „Zawsze pasjonowałem się sportami motorowymi i jak większość fanów, zawsze kochałem Lolę. To, co Eric Broadley i Martin Birrane osiągnęli dzięki tej marce, jest imponujące. Próba odbudowania Loli ich śladami i oddania sprawiedliwości ich dziedzictwu jest zniechęcająca, ale ekscytująca.– stwierdził Bechtolsheimer.
„Przywróć Lolę pozycję wiodącej siły”
Amanda Birrane, córka Martina Birrane, wypowiadała się na ten temat: „Moja rodzina jest bardzo zadowolona, że właścicielem marki Lola jest biznesmen i kierowca wyścigowy, który napisze kolejny rozdział dla tej długoletniej ikony brytyjskich wyścigów samochodowych. Mój ojciec byłby zachwycony, gdyby Lola wróciła do wyczynowych sportów motorowych, a zwłaszcza do Le Mans. Życzymy aż samych sukcesów. »
„Naszym planem jest przywrócenie Loli pozycji wiodącej siły projektowej i inżynieryjnej we współczesnym sporcie motorowym”, dodaje Bechtolsheimer, założyciel nowojorskiej firmy inwestycyjnej Arosa Capital, która specjalizuje się w energii, efektywności energetycznej i energii odnawialnej, w tym nowych technologiach w transporcie i motoryzacji.
Powrót do rywalizacji w 2024 lub 2025 roku
„Zbudowałem swoją karierę inwestując w efektywność energetyczną, a sporty motorowe odgrywają ważną rolę w innowacjach i testowaniu nowych rozwiązań, – wyjaśnia zainteresowana osoba. Mamy nadzieję, że za pośrednictwem Loli opracujemy i zapewnimy inwestycje w niektóre z tych rozwiązań. Mam duży szacunek do branży i rozumiem, że będzie to długi proces. »
„Mamy natychmiastowe plany znacznej modernizacji Centrum Technicznego Lola, szczególnie tunelu aerodynamicznego, i aktywnie pracujemy nad naszym pierwszym projektem dotyczącym samochodów, kontynuuje nowy właściciel. Mocno wierzę, że naszym największym atutem jest nazwa Lola i to, co reprezentuje dla tak wielu osób w branży sportów motorowych, pomoże nam to przyciągnąć wielkie talenty i stworzyć trwałe partnerstwa. »
Więcej szczegółów na temat przyszłych projektów Loli zostanie ogłoszonych w przyszłości. Brytyjska struktura ma nadzieję wrócić na tory konkurencji w 2024 lub 2025 roku. Jeśli Till Bechtolsheimer nadal będzie rozważał możliwości swojej nowej marki na przyszłość, powrót Loli do 24 godziny Le Mans mogłoby się zmaterializować poprzez wprowadzenie prototypu z LMDh lub LMH.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)