McLaren czy znajdzie się na liście prestiżowych marek dołączających do kategorii królowejWytrzymałość ? W każdym razie jest to echo, które niedawno dotarło do naszych uszu.
Zak Brown nigdy nie krył chęci, aby brytyjski producent zadomowił się w świecie Endurance, zwłaszcza od czasu ogłoszenia nowych przepisów Hypercar i ujednolicenia zIMSA. Oraz obecność dyrektora zarządzającego McLaren Racing w Bahrajnie przy okazji ostatniej rundy zawodów WEC 2022 r., podczas gdy Grand Prix São Paulo Formuła 1 miało miejsce w ten sam weekend w Brazylii, nie pozostało niezauważone. Oczywiście świat Endurance nie jest całkowicie nieznany Zakowi Brownowi, gdyż Amerykanin jest współzałożycielem zespołu United Autosports, wraz z Richardem Deanem.
Z United Autosports?
Struktura amerykańsko-brytyjska jest dobrze znana ze swoich sukcesów w WEC i w WIĄZY oprócz przygotowywania i zarządzania historycznymi samochodami wyścigowymi. To właśnie we flokowanym garniturze United Autosports Kalifornijczyk pojawił się w Austin, na marginesie Grand Prix F1 Stanów Zjednoczonych, aby prowadzić starego McLarena. Jednak jego obecność w Bahrajnie nie wydawała się mieć na celu jedynie zwykłej wizyty kurtuazyjnej w jego zespole, ale także szerszego omówienia z liderami WEC i FIA na temat możliwego zaangażowania w Hypercar w nadchodzących latach .
Jednak United Autosports, pomimo całego swojego know-how w zakresie wyścigów długodystansowych, nadal nie znalazł odpowiedniego kandydata dla klienta Hypercar na rok 2023 lub 2024, podczas gdy Richard Dean zawsze wyrażał chęć wspięcia się w górę drabiny. Dziwne zatem, że wszystkie inne czołowe drużyny w LM P2 (kategoria, której obecność w Mistrzostwach Świata nie jest gwarantowana w przyszłości) znaleźliśmy już producenta do współpracy: WRT z BMW, Jota z Porsche, Prema z Lamborghini (via Iron Lynx)… Jeśli kiedyś wspomniano o skojarzeniu z Porsche, wydaje się przede wszystkim, że zespół Garforth (Anglia) rezerwuje sobie przyszłe przybycie McLarena, który, z tego, czego się dowiedzieliśmy, mógłby w związku z tym nastąpi w 2025 r., chociaż nic nie zostało jeszcze potwierdzone.
Po Formule 1IndyCar lub Formuła EMcLaren zaatakowałby zatem najważniejszą kategorię wyścigów wytrzymałościowych.
CZYTAJ TAKŻE > McLaren rozważa powrót do 24-godzinnego wyścigu Le Mans
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)