Olivier Gendebien, zawodowy entuzjasta Ferrari

Prawie dwadzieścia lat przed Jackym Ickxem na czoło światowej klasy pilotów wspiął się inny Belg, Olivier Gendebien. Krótka kariera nie przeszkodziła mu w czterokrotnym zwycięstwie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, trzykrotnym w Targa Florio i Tour Auto. Nieźle jak na „amatora”.

opublikowany 02/10/2023 à 11:44

Patrice Vergès

0 Zobacz komentarze)

Olivier Gendebien, zawodowy entuzjasta Ferrari

Związany z Philem Hillem Olivier Gendebien wygrywa 24-godzinny wyścig Le Mans w 1958 r. © DPPI

Ten artykuł na temat Oliviera Gendebiena pochodzi z Collector AUTOtygodniowo oddany przygodzie Ferrari aux 24 godziny Le Mans, dostępny w kioskach i nie tylko Notre butik en ligne. 

Pomimo trzynastu międzynarodowych zwycięstw Olivier Gendebien nigdy tak naprawdę nie nazywał siebie zawodowym kierowcą, a raczej amatorem. Jednak czytając jego osiągnięcia i status oficjalnego kierowcy Scuderia Ferrari, to sprzeczne stwierdzenie nie przestaje zadziwiać. Nawet dziś Gendebien przyznaje, że nigdy tak naprawdę nie interesował się samochodami, ale sportem w ogóle. To z pewnością wszystkie te powody, które uczyniły Oliviera Gendebiena kierowcą o czasami kwestionowanej reputacji i talencie, związanym z pewnym brakiem popularności. Krytyka, która jest bezpodstawna, gdy analizujemy jego wspaniałe osiągnięcia. Zgódźmy się! Prawdą jest, że jego kariera samochodowa była bardzo krótka, bo nie trwała nawet dziesięciu lat.

Jako dziecko i nastolatek, wbrew tradycyjnemu stereotypowi o przyszłym mistrzu motoryzacji, który kradnie samochód swojemu ojcu lub bratu, młodego Oliviera niezbyt pociąga ten świat. Jego rodzina jest bogata. Po wojnie, w 1948 roku, kierował pracami urbanistycznymi w Stanleyville w Kongo Belgijskim (obecnie Demokratyczna Republika Konga), gdzie poznał niezwykle uzależnionego plantatora kawy, Charlesa Fraikina. Ten ostatni pielęgnuje projekt prowadzenia słynnego rallye Liège-Rzym-Liège w 1952 roku, cztery lata później!

W międzyczasie obaj panowie dogadali się i postanowili wspólnie wystartować w tym rajdzie. Umowa. Cztery lata później obaj Belgowie znaleźli się za kierownicą dużego 3.4-litrowego Jaguara. Prowadząc samochód, Ol

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz