Porsche chce w 2024 roku podwoić liczbę zespołów klientów

Pomimo opóźnień w dostawach oraz ceny zakupu i eksploatacji LMDh, Porsche ma nadzieję podwoić liczbę zespołów klientów w 2024 r.

opublikowany 03/01/2023 à 11:16

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Porsche chce w 2024 roku podwoić liczbę zespołów klientów

Testy Porsche 963 w Daytona (Zdjęcie: Porsche)

Oprócz samochodów służbowych, które zostaną wpisane WEC i IMSA, Porsche wystawi dwa dodatkowe samochody na każde mistrzostwo za pośrednictwem swoich klienckich zespołów Proton Competition (IMSA i WEC), JDC-Miller MotorSport (IMSA) i Hertz Team JOTA (WEC). Zespoły, które mimo wszystko muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ dostawa ich 963 zaplanowana jest na koniec kwietnia. Rundy w Daytona, Sebring, Long Beach i Portimão są zatem zagrożone dla tych drużyn, które powinny mieć możliwość rywalizacji na Laguna Seca (12-14 maja) lub Spa-Francorchamps (29 kwietnia).

Niemiecki producent jako jedyny podjął decyzję o zapewnieniu prywatnych stajni od 2023 roku, a ryzyko w całości przejęli pracownicy ze Stuttgartu. „ Od początku nikt nawet nie próbował oferować klientom tak zaawansowanych technologicznie pojazdów. I nawet teraz jesteśmy jedynymi, którzy to robią, wyjaśnia Urs Kuratle, dyrektor fabryki Porsche zajmującej się projektem LMDh. Porsche niezwykle mocno zaangażowało się w nową, najwyższej klasy sporty wytrzymałościowe, których nie da się porównać z dotychczasową tradycją zespołów klientów. »

Podobnie jak inni zaangażowani producenci, którzy zadebiutują w kategorii GTP podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona pod koniec miesiąca (28–29 stycznia), Porsche napotkało problemy podczas ostatnich zimowych testów na torze na Florydzie, pomimo wcześniejszych 36-godzinnych testów wytrzymałościowych test w Sebring (Floryda) bez większych problemów.

CZYTAJ TAKŻE > 36 godzin testów Porsche 963 w Sebring

Nie wydaje się, aby te opóźnienia w dostawach odstraszały innych potencjalnych klientów. Ani cena zakupu wynosząca 2,5 miliona, oprócz kosztów operacyjnych wynoszących około ośmiu do dziesięciu milionów euro na sezon.

„Na sezon 2024 Porsche planuje podwoić liczbę pojazdów klientów w obu seriach z dwóch do czterech. Zapotrzebowań nie brakuje, bo marka cieszy się dużym zaufaniem.” wyjaśnia niemiecka firma w komunikacie prasowym. Perspektywy zwycięstw w klasyfikacji generalnej najważniejszych wyścigów przemawiają zatem do wielu drużyn. „ Zespoły te walczą o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej, podobnie jak samochody fabryczne, dodaje Kuratle. To jest ich cel. To właśnie zawdzięczają swoim sponsorom i my chcemy im to umożliwić. » 

Zespoły, które są już klientami GT, takie jak Pfaff Motorsport, powinny wziąć udział w wyścigu. 

CZYTAJ TAKŻE > JDC-Miller ma cierpliwość do Porsche

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz