24-godzinny wyścig Le Mans / WEC / IMSA – Więcej informacji na temat LMDh

Zaplanowane na marzec ogłoszenie dotyczące konwergencji LMDh i Le Mans Hypercar nadeszło dzisiaj.

opublikowany 07/05/2020 à 14:30

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

24-godzinny wyścig Le Mans / WEC / IMSA – Więcej informacji na temat LMDh

Po sformalizowaniu zamiaru spotkania się pod koniec stycznia na marginesie 24-godzinnego wyścigu w Daytona, IMSA i ACO planowały ujawnić przepisy techniczne dla swojej kategorii LMDh w marcu podczas Super Sebring. Niestety, przełożenie wydarzenia z powodu kryzysu związanego z koronawirusem jeszcze bardziej opóźniło ogłoszenie.

Dziś wreszcie przesłano komunikat prasowy, a jego treść pozwala wierzyć w świetlaną przyszłośćWytrzymałośćzarówno w Mistrzostwach Samochodów Sportowych IMSA, jak i Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

« Oficjalnie zaprezentowana w styczniu ubiegłego roku na Daytona konwergencja ACO-IMSA rozpoczyna obecnie ważną fazę realizacji: ujawniamy proste szczegóły techniczne nowej kategorii LMDh, która umożliwi ściganie się w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. ​​oraz w WeatherTech Sportscar Championship, bez żadnych modyfikacji samochodu, jest zadowolony z prezesa ACO Pierre'a Fillona. Marzenie wielu producentów wreszcie się spełnia. Le Mans Daytona h i Le Mans Hypercar będą ucieleśnieniem królowej klasy wytrzymałości. To historyczny i decydujący moment dla przyszłości naszej dyscypliny.. "

Jak ujawniono w zapowiedzi w naszych felietonach (patrz Ah nr 2261), producenci otrzymali w zeszłym tygodniu przepisy Le Mans Hypercar (LMH) i LMDh, dwa typy pojazdów, które zostaną złomowane w pierwszej kategorii dwóch serii „Referencyjnych samochodów wytrzymałościowych . Regulacja będąca efektem wielokrotnych spotkań myślących głów WEC i IMSA, a także kilkunastu producentów i czterech producentów podwozi LM P2 zatwierdzonych w LMDh: Dallara, Ligier, Multimatic i Oreca.

« To nowy ważny krok, który osiągnęliśmy dzięki prezentacji niniejszego regulaminu technicznego LMDh, kontynuuje Ed Bennett, dyrektor generalny IMSA. Oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia, ale pozytywna dynamika współpracy między ACO i IMSA, a także czterema producentami podwozi i wieloma zainteresowanymi producentami jest fantastyczna i niespotykana. Te elementy regulacyjne stanowią plan działania dla producentów i producentów podwozi dotyczący rozpoczęcia procesu projektowania nowych samochodów LMDh, które zrewolucjonizują flagową kategorię Endurance na całym świecie. »

Przypominamy, że LMDh będzie miała wspólny szkielet, który musi przestrzegać ograniczenia kosztów, a zatem jednym z elementów będzie jedno z czterech podwozi kwalifikujących się do LM P2. Przez kręgosłup musimy rozumieć kompletny samochód bez nadwozia, silnika i układu hybrydowego.

Nadwozie powinno wyraźnie identyfikować markę, której interesów samochód broni, silnik marki i wspólny układ hybrydowy podłączony do tylnej osi. Okres zatwierdzenia wynosi pięć lat.

« Pandemia Covid-19 w naturalny sposób wpływa na sposób, w jaki rozumiemy przyszłość sportów motorowych, nalega Gérard Neveu, dyrektor generalny WEC. Nasza strategia w kategorii LMDh polega na idealnym odpowiadaniu na wymagania producentów, ich życzenia techniczne i konkurencyjne, przy jednoczesnym oferowaniu jak największej widoczności ich marek. Kategoria pierwsza będzie teraz rymować się z umiarkowanymi kosztami i wysokimi osiągami, co odpowiada potrzebom naszych mistrzostw. »

Co więcej, zgodnie z tym, o czym wspomnieliśmy w połowie kwietnia, LMDh będą miały ten sam maksymalny poziom mocy i tę samą minimalną masę po obu stronach Atlantyku, co stanowiło jedną z niejasnych stref wymagających wyjaśnienia. Należy mieć nadzieję, że tak samo będzie z Hypercarem Le Mans. Te ostatnie mają być jednak cięższe (ok. 1100 kg) i mocniejsze (od 750 do 800 KM) od LMDh. Jeśli Aston Martin wymagał bardziej hojnego silnika cieplnego, producenci obecnie pracujący w DPi zwrócili uwagę na koszty, jakie generowałby taki wzrost mocy, ponieważ obecny DPi (bez układu hybrydowego) rozwijał około 600 KM.

W związku z tym moc została ustalona na 680 KM, a dodanie wspólnego układu hybrydowego, który będzie obowiązywał w LMDh, umożliwi uzyskanie tych 70 dodatkowych jednostek, a tym samym producentom obecnym w DPi pozostawienie obecnych silników. Minimalna waga zostanie ustalona na 1030 kg. Z naszych informacji wynika, że ​​tak samo będzie w przypadku Hypercarów Le Mans, które w związku z tym zmniejszyłyby swoją masę i moc, która początkowo miała wynosić 1100 kg i 750 koni mechanicznych.

Jeśli LMH i LMDh zostaną zaakceptowane w WEC – gdzie zostaną zrównoważone przez BoP – IMSA nie poinformowała jeszcze oficjalnie o możliwości powitania pierwszego wspomnianego w swoich mistrzostwach, ale określono, że amerykańska seria pozostawia otwarte drzwi .

Pour rappel, au moment où nous écrivons ces lignes, quatre concurrents ont officiellement fait part de leurs intentions de concevoir une Le Mans Hypercar : Toyota, ByKolles, Glickenhaus (tous désireux d’être là des mars 2021) auxquels il faut ajouter Peugeot, même si le constructeur français n’écarte pas totalement la possibilité de changer son fusil d’épaule. Concernant le LMDh, on sait que Porsche planche sur le sujet, tout comme la majeure partie des concurrents actuellement présents à DPi. Et ce même si conformément à ce que nous vous annoncions en février (voir Ah n°2256), Corvette pourrait remplacer Cadillac, qui a promis de produire d’ici 2023 pas moins de 20 modèles tout électriques, avant de passer dès 2030 à une gamme majoritairement électrique.

Szczegóły zostaną ujawnione we wrześniu przyszłego roku, przed 88. edycją 24-godzinnego wyścigu Le Mans (19–20 września).

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz