6 rano Bahrajn: Toyota dominuje, mistrz Vaillante Rébellion w LM P2

Toyota zostawiła Porsche jedynie z okruszkami, aby zwyciężyć w klasyfikacji generalnej. Pomimo awarii wspomagania kierownicy Vaillante Rébellion zdobył tytuł w LM P2. Ferrari zdominowało swój temat w GTE Pro.

opublikowany 18/11/2017 à 20:16

Bernard

0 Zobacz komentarze)

6 rano Bahrajn: Toyota dominuje, mistrz Vaillante Rébellion w LM P2

Toyota a beau avoir cédé les deux couronnes en LM P1 face à Porsche, la firme nippone a tout de même remporté une manche de plus que l’ogre allemand dans le WEC. Rzeczywiście, w sobotę Toyota nr 8 z Sébastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima zdominował postępowanie, kończąc sześciogodzinną imprezę z przewagą ponad okrążenia nad Porsche nr 2, w skład którego wchodzili mistrzowie kierowcy Timo Bernhard, Earl Bamber i Brendon Hartley. Na podium stanął numer 1 załogi Jani-Lotterer-Tandy. Druga Toyota dla Lopeza-Nakajimy-Conway (4. miejsce) otrzymał karę przejazdu przez przejazd za kolizję z Porsche 911 GTE.

Kategoria LM P2 przyniosła wiele niespodzianek, w której tytuł nadal mogły zdobyć dwie załogi: Canal-Senna w Vaillante Rébellion nr 31 i Tung-Jarvis-Laurent w wyścigu nr 38 Jackie Chan DC Racing. Podczas gdy Oreca Gibson 07 z Ho-Pin Tung, Oliver Jarvis i młody Francuz Thomas Laurent wystartowali z hukiem, a w końcowej części wyścigu Vaillante Rebellion ponownie objęło prowadzenie. Niestety niepokojący problem ze wspomaganiem kierownicy spowodował, że stanowisko szwajcarskiej drużyny zadrżało!

Po „wskoczeniu i odskoczeniu” (przystanku w celu uzupełnienia paliwa) na pół godziny przed metą prototyp pływający pod chińską flagą został definitywnie wykluczony z gry. Kanał Julien et Bruno Senna uronił kilka łez, gdy opuszczono flagę w szachownicę; różnica między dwoma samochodami wynosiła tylko dziesięć sekund!

Kolejna niepewność, tożsamość mistrzów kierowców w kategorii GTE Pro. Dzięki mistrzowsko poprowadzonemu wyścigowi zespół AF Corse dowodził Ferrari 488 GTE, osiąga podwójną wartość. James Calado et Alessandro Molo Guidi mają tytuł zwycięstwa w klasie, wyprzedzając duet Bird-Rigon. Frédéric Makowiecki, startujący w wyścigu o Porsche z numerem 91, na ostatnich okrążeniach ustąpił miejsca Fordowi GT z numerem 67 Andy'ego Priaulxa i stanął na ostatnim stopniu podium.

W klasie zarezerwowanej dla amatorów,Aston Martin Oficjalny V8 Vantage opuszcza tory z ostatnim tytułem mistrza świata dla trio Dalla Lana-Lauda-Lamy, zwycięzca rundy.

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z ostatniej imprezy WEC dzięki naszemu specjalnemu korespondentowi w Bahrajnie w numerze 2141 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałkowego wieczoru w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz