6 godzin Spa-H+1: Toyota liderem w Spa

Toyota objęła prowadzenie w Belgii przeciwko Porsche już po pierwszej godzinie wyścigów. Ford objął prowadzenie w GTE Pro.

opublikowany 06/05/2017 à 15:37

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

6 godzin Spa-H+1: Toyota liderem w Spa

Pierwsze chwile wydarzenia 6 Hours of Spa w dużej mierze ożywiła walka w LM P1, która rozpoczęła się zaraz po zgaszeniu świateł.

Au départ, André Lotterer (Porsche 919 Hybrid n°1) conserve l’avantage malgré la tentative de dépassement de Mikołaj Lapierre (Toyota TS050 Hybrid n°9), au freinage de l’épingle de la Source.

Francuz powrócił do japońskiego producenta na to wydarzenie w Spa i 24 godziny Le Mans, ciągnie prosto za blokadą koła, po czym w końcu powraca na właściwą trajektorię po utracie dwóch pozycji na przejeździe terenowym.

Kilka minut później Toyota nr 7 z Mike'a Conwaya zyskuje przewagę nad numerem 8, powierzonym na pierwszy przejazd Szwajcarowi Sébastien Buemi.

Po około dwudziestu minutach walka skupia się na pierwszym miejscu. Mike Conway podjął próbę pierwszego ataku na Lotterera podczas hamowania na przystanku autobusowym, ale kierowca Porsche bronił swojej pozycji aż do Źródła. Następnie Conway tymczasowo oddał swoje drugie stanowisko Buemiemu, zanim odzyskał swoją własność w Les Combes.

Okrążenie później atak Conwaya na przystanek autobusowy tym razem był udany i Brytyjczyk objął prowadzenie w wyścigu, a Lotterer zaczął odczuwać skutki degradacji opon.

Następnie Buemi zyskał przewagę nad Lottererem podczas hamowania w La Source i wcześniej zajął drugie miejsce Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid nr 2) kilka minut później nie wyprzedził zdobywcy pole position.

Po 45 minutach wyścigu Toyota rozpoczyna rundę pit stopów, na czele której znajduje się numer 7, a za nim plasuje się Porsche z numerem 1. W Toyocie nie ma zmiany opon, kiedy Nick Tandy przejmuje obowiązki od André Lotterera i zmienia opony na 919 Hybrid nr 1.

Hybrydowy model Conway nr 050 TS7 prowadzi obecnie w wyścigu z 11-calową przewagą nad hybrydą TS050 nr 8 Sébastiena Buemiego.

Brendon Hartley utrzymał trzecie miejsce w Porsche 919 Hybrid z numerem 2, przed Nickiem Tandym (Porsche 919 Hybrid z numerem 1), który ma około dziesięć sekund przewagi nad trzecią Toyotą TS050 Hybrid z numerem 9, Nicolasem Lapierre'em.

Vaillante Rebellion i Ford na czele

Oreca 07 nr 31 – Rebelia Vaillante autorstwa Bruno Senny animuje peleton LM P2 od startu wyścigu. Brazylijczyk był szczególnie zaangażowany w kontakt zAlpine A470 nr 36 Romaina Dumasa przed zjazdem do boksów. Gardois przyznał, że od początku wyścigu miał problem z antypoślizgowością.

Bratanek Ayrtona Senny jest w czołówce w tej kategorii po tym, jak kilka chwil temu wyprzedził Romana Rusinova #07 Oreca 26 – G-Drive Racing.

Dwa LM P2 Signatech Alpine zajmują obecnie 7. i 10. miejsce w LM P2, a Nelson Panciatici padł ofiarą kontaktu z motocyklem Olly Jarvis nr 07 Jackie Chan DC Racing Oreca 38.

Ford jest liderem w GTE Pro z ciężką walką Ferrari. Ford GT z numerem 66 z Olivier Pla prowadzi przed Ferrari z numerem 51 AF Corse z Calado – Pier Guidi.

Davide Rigon i Sam Bird uplasowali się na trzecim miejscu, drugie Ferrari 488 z numerem 71, podczas gdy drugi Ford GT z numerem 67, należący do Harry'ego Tincknella, został na jakiś czas zatrzymany na poboczu toru i stracił kilka pozycji.

Na 911. i 4. miejscu plasują się dwa Porsche 5 RSR – Kevin Estre i Frédéric Makowiecki. W GTE Am,Aston Martin autor: Paul Dalla Lana prowadzi w tej kategorii.

Klasyfikacja H+1

0 Zobacz komentarze)