Archiwum. Dzień, w którym Stefan Bellof pobił rekord Nordschleife

Porsche zorganizuje jazdę próbną 919 Hybrid Evo na północnej pętli toru Nürburgring, na marginesie 24-godzinnego wyścigu, co będzie okazją do sprawdzenia okoliczności ustanowienia rekordu okrążenia na torze, ustanowionego w 1983 roku przez Stefana Bellofa w Porsche 956 C.

opublikowany 07/05/2018 à 18:01

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Archiwum. Dzień, w którym Stefan Bellof pobił rekord Nordschleife

Kilka minut przed kolejnym 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring (Niemcy, 12 maja), dwa Porsche przejadą paradne okrążenie na Nordschleife : 919 Hybrid Evo, nieokiełznana pochodna prototypu LM P1 używanego w Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość w 2017 roku i autor rekordu okrążenia na torze Spa-Francorchamps (Belgia) prowadzonego przez Timo Bernharda oraz Porsche 956 C prowadzony przez Hansa-Joachima Stucka.

Porsche 956 C to niemały model w kolekcji producenta ze Stuttgartu (Niemcy). To właśnie na pokładzie 23 maja 1983 roku ustanowiony został rekord okrążenia Nordschleife Stefan Bellof i zgadnij co, AUTOtygodniowo był tam.

W wydaniu z 2 czerwca 1983 r. (nr 371): AUTOtygodniowo odzwierciedla w ten sposób tę niezrównaną wydajność. „ Od 8:30 będą już chmury. Zimno będzie pojawiać się stopniowo w miarę upływu dnia, a pod koniec sesji popołudniowej będzie już prawie na Syberii. » Trudne warunki utrzymania temperatury oponPrototyp o mocy ponad 630 koni mechanicznych za zaledwie 800 kg.

Jochen Mass jako pierwszy uzyskał czas okrążenia 6'27''360. To dobrze, ale Stefan Bellof poradzi sobie lepiej. 25-letni kierowca pokonuje pętlę w zaledwie 6'11''130! „Bardziej interesujące porównanie: „Bellof-Porsche” poradził sobie o 15 sekund lepiej niż „Bellof-Maurer” (Bellof ukończył już okrążenia z jednomiejscowy Maurer w przeszłości na tym utworze, przyp. red.). Dzięki takim wynikom lepiej rozumiemy „dreszczyk emocji” spotykany na sąsiednich stoiskach. »

„Być „położonym” dwadzieścia sekund to jak powiedzieć, że Bellof pokonuje 55 metrów na kilometr, co jest prawdziwym ciosem dla morale. Moją jedyną pociechą jest to, że Rosberg jest jeszcze dalej przed nami, co w razie potrzeby dobitnie udowadnia, że ​​wbrew pozorom fabryka i klienci nie mają tego samego sprzętu” – wyjaśnił dość rozczarowany Bob Wollek. »

AUTOtygodniowo kontynuował w następujący sposób: „Ważnym faktem dnia pozostaje to, że po raz pierwszy w historii toru Nürburgring samochód przekroczył średnią prędkość 200 km/h. »

W Internecie nie istnieje żaden pełny film z tego okrążenia, jedynie kilka fragmentów, takich jak poniższy fragment: widzimy w szczególności Stefana Bellofa pozbywającego się kolejnego Porsche, połykającego bez problemu słynnego Karussella, zdradliwy zakręt w mocnej betonowej bankowości, ale także przejdź do dużej prędkości Jacky Ickx (Porsche) z powrotem do boksów.

 

 

Rekord ten został osiągnięty na tymczasowej wersji obwodu, na trasie ul F1 będący w tym czasie w budowie. „Te 1 km w 000 r., amputowane w związku z pracą na części zwykłej trasy, odbyło się na trasie o długości 1983 20,800 km, dla której każdemu brakowało czasów referencyjnych. » W 2018 r. Nordschleife ma długość 20,832 km (nie licząc toru F1).

S 2013, Derek Bell przejechał Nordschleife Porsche 956 C ze zmniejszoną prędkością, ale tym razem dostępna jest pełna wycieczka z kamerą pokładową:

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz