Audi kończy swój program WEC dubletem

Audi kończy swój program rajdowy dubletem w 6-godzinnym wyścigu w Bahrajnie i zwycięstwem modelu R18 nr 8 Di Grassi-Duval-Jarvis. Dumas-Lieb-Jani, kierowcy Porsche nr 2, zdobywają tytuł kierowcy.

opublikowany 19/11/2016 à 20:07

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Audi kończy swój program WEC dubletem

Audi kończy swój program podpisaniem dubletu podczas 6-godzinnego wyścigu w Bahrajnie, a ostatnie zwycięstwo odniosło w maju ubiegłego roku w Spa-Francorchamps (Belgia). R18 nr 8 Di Grassi-Duval-Jarvis, który startował z pole position, zwyciężył przed siostrzanym samochodem nr 7 Tréluyer-Fässler-Lotterer, po tym jak LMP1 w Les Anneaux zdominowały wydarzenie na torze Sakhir.

Wyścig był bardziej skomplikowany Porsche, mais l’équipage de la 919 Hybrid n°2 composé de Dumas-Lieb-Jani s’assure malgré tout le titre Pilotes avec une 6e place. Les leaders du Championnat ont malgré tout eu une grosse frayeur en souffrant d’une crevaison et d’une roue bloquée à l’entame de la deuxième heure suite à un contact de Christian Ried sur la 911 RSR de KCMG. La Porsche des nouveaux champions n’a plus décroché de podium depuis les 24 godziny Le Mans gdzie wygrała.

Producent ze Stuttgartu zapewnił także miejsce na podium podczas ostatniego wydarzenia w karierze Marka Webbera, kolegi z drużyny Brenadona Hartleya i Timo Bernharda, który ostatni przejazd ukończył w 919 Hybrid nr 1.

Le top cinq est complété par les Toyota qui ont été plus en retrait à Bahreïn. La TS050 Hybrid n°5 de Bum-Davidson-Nakajima dojechał do mety przed siostrzanym samochodem Sarrazina z numerem 6-Conway-Kobayashiego który potrzebował osiągnięcia, aby utrzymać swoje szanse na tytuł. Załoga nr 6 straciła 2. miejsce w Mistrzostwach na rzecz zwycięzców ostatniej konkurencji.

G-Drive Racing zdobywa kolejne zwycięstwo w LMP2 z Rast-Rusinovem-Brundle. Oreca 05 nr 26 został skazany na powrót do wyścigu po dyskwalifikacji z powodu niezgodnych zacisków hamulcowych. Angielsko-rosyjska drużyna zwyciężyła przed Ligierem JS P2 z RGR Sport Moranda z Gonzalez-Senna-Albuquerque iAlpine A460 nr 36 z Lapierre-Richelmi-Menezes.

Pierwszą piątkę w kategorii uzupełniły dwa zespoły Extreme Speed ​​Motorsports Ligier JS P2, z numerem 31 Dalziel-Derani-Cumming poprzedzającym numer 30 Dillmann-Van der Garde-Gelael. Pierwsza LMP2 amerykańskiego zespołu znalazła się na czele, zanim upadła na koniec wyścigu wraz z przejazdem przez kierowcę-amatora Chrisa Cumminga.

Nicki Thiim i Marco Sorensen, kierowcyAston Martin nr 95, zapewnił sobie trofea dla kierowców i zespołów GTE Pro, wygrywając w tej kategorii przed Ferrari AF Corse, nr 51 w Bruni-Calado poprzedzający nr 71 w Bird-Rigon, który zapewnia Puchar Producentów dla Prancing Horse. Drugi Vantage Turnera-Adama w klasie znalazł się w pierwszej piątce, za Fordem GT z numerem 67 z Tincknell-Priaulx, po tym jak zobaczył, że jego szanse na sukces maleją po utracie koła.

Załoga AF Corse Ferrari nr 83, w skład której wchodzi Perrodo-Aguas-Collard, nie była zaskoczeniem i zapewniła sobie trofeum w GTE Am, zajmując 3. miejsce w swojej kategorii. 911 RSR osiągnęło dublet, pokonując zwycięską drużynę nr 88 Abu Dhabi Proton Racing z Long-Heinemeier Hansson-Al Qubaisi przed KCMG nr 78 z Ried-Henzler-Camathias. Korweta wyścigowa Larbre należąca do Ragues-Brandela-Taylor rywalizowała o zwycięstwo, ale została zatrzymana na kilka minut z powodu problemu mechanicznego.

Sezon WEC nie jest jeszcze całkowicie ukończony, ponieważ testy dla nowicjuszy odbędą się w najbliższą niedzielę, 20 listopada w Bahrajnie.

Zapoznaj się z analizą 6 godzin Bahrajnu przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2090 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)