Prawie miesiąc później ranking 1812 km Kataru zostaje wywrócony do góry nogami. Oficjalny dokument wskazuje, że Cadillac serii V nr 2 Earla Bambera, Alexa Lynna i Sébastiena Bourdais zostaje zdyskwalifikowany z zawodów otwierających FIA WEC, natomiast amerykański prototyp dojechał do mety na czwartej pozycji.
Powód: nadwozie nie odpowiadało temu zaprezentowanemu podczas homologacji.
« Wyniki skanowania 3D i innych badań wykazują, że osłony tylnego dyfuzora zamontowane po lewej i prawej stronie są wyższe (w osi Z) i przesunięte (w osi Y) od wartości nominalnej podanej w homologacji nadwozia, z uwzględnieniem dopuszczalnych tolerancji », Wskazuje oficjalny dokument komisarzy.
Ten ostatni uznał, że nie doszło do celowego oszustwa ze strony Cadillaca ani jego dostawcy podwozi, firmy Dallara, ale że „ naruszenie przepisów technicznych (…) musiało zostać ukarane dyskwalifikacją. »
W rezultacie wszystkie pozostałe samochody znajdujące się za Cadillakiem awansują w rankingach o jedno miejsce. Tam Ferrari 499P nr 83 z AF Corse (Kubica, Shwartzman, Ye) odzyskuje czwarte miejsce na 1812 km Kataru. Lamborghini zdobywa także swoje pierwsze dwa punkty w rankingach producentów.
Nowa klasyfikacja 1812 km Kataru:
1) Estre – L. Vanthoor – Lotterer (Porsche nr 6) w 9:55:51.926
2) Illot – Nato – Stevens (JOTA nr 12) – 33.297 XNUMX
3) Makowiecki – Campbell – Christensen (Porsche nr 5) pod adresem 34.396
4) Kubica – Shwartzman – Ye (AF Corse nr 83) na 1 okrążeniu
5) Kobayashiego - De Vries - Conway (Toyota nr 7) 1 obrót
6) Fuoco – Molina – Nielsen (Ferrari nr 50) 2 okrążenia
7) Milesi – Habsburg – Chatin (Alpine nr 35) z 2 obrotami
8) Hartleya – Bum – Hirakawa (Toyota nr 8) po 2 okrążeniach
9) Tincknell – Andlauer – Jani (Zawody Proton nr 99) po 2 okrążeniach
10) S. Van der Linde – Frijns – Rast (BMW nr 20) 3 okrążenia
Nowe rankingi WEC 2024:
Hypercar – Kierowcy
1) Estre – L. Vanthoor – Lotterer (Porsche nr 6) – 38 punktów
2) Illot – Nato – Stevens (JOTA nr 12) – 27 punktów
3) Makowiecki – Campbell – Christensen (Porsche nr 5) – 24 punkty
4) Kubica – Shwartzman – Ye (AF Corse nr 83) – 18 punktów
5) Kobayashi – De Vries – Conway (Toyota nr 7) – 15 punktów
6) Fuoco – Molina – Nielsen (Ferrari nr 50) – 12 punktów
7) Milesi – Habsburg – Chatin (Alpine nr 35) – 9 punktów
8) Hartley – Buemi – Hirakawa (Toyota nr 8) – 6 punktów
9) Tincknell – Andlauer – Jani (Konkurs Proton nr 99) – 3 pkt
10) S. Van der Linde – Frijns – Rast (BMW nr 20) – 2 punkty
Hypercar – Producenci
1) Porsche – 39 punktów
2) Toyota – 23 punktów
3) Ferrari – 18 punktów
4) Alpine - 15 punktów
5) BMW – 9 punktów
6) Lamborghini – 2 punktów
7) Peugeot – 0 punkt
8) Isotta Fraschini – 0 punktów
9) Cadillac – 0 punktów
CZYTAJ TAKŻE > Chip Ganassi Racing i Cadillac rozstają się pod koniec sezonu
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Yves-Henri RANDIER
29 o 03:2024
I teraz to zauważają!! Czy przy każdym wyścigu nie przeprowadza się wstępnych kontroli?