Przekreślone Alpine-Toyota w Spa

Wydaje się, że japoński producent jest na dobrej drodze do rozpoczęcia ery Hypercar zwycięstwem… ale Alpine nie powiedział ostatniego słowa.

opublikowany 01/05/2021 à 17:02

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Przekreślone Alpine-Toyota w Spa

Les trois premières heures de course des 6 Heures de Spa ont été animées, mais la hiérarchie semble respectée. Si la GR010 Hybrid n°8 a écopé d’une pénalité de 30 » à observer lors de son deuxième passage par les stands pour cause de temps minimum de refueling non respecté lors du premier, les deux Toyota pointent aux deux premières places.

La n°7, qui a dû observer un arrêt prolongé pour rajouter de l’huile, domine mais est sous enquête, Lopez ayant percuté la Porsche n°91, victime peu de temps après d’une crevaison. Mais la messe n’est pas dite, car l’Alpine A480 nr 36 miał solidny wyścig i czasami obejmował prowadzenie, szczególnie podczas tankowania. Faktem jest, że Francuzka powinna o jeden przejazd przez pit lane więcej niż jej japońska rywalka.

W LM P2 natomiast nie ma napięcia. Od początku imprezy na prowadzeniu znajduje się numer 07 United Autosports Oreca 22. Trio Albuquerque-Hanson-Scherer wyprzedza obecnie Aurus 01 nr 26 G-Drive Racing powierzonego Rusinovowi-De Vries-Colapinto i dwie 07-tki z Jota Sport.

Mniej szczęścia dla Team WRT, który w tym tygodniu miał problemy i musiał na jakiś czas odłożyć wierzchowca do pudełka.

W GTE Pro dominuje Porsche 911 RSR-19 nr 92 autorstwa Kévina Estre-Neela Janiego. Na początku wyścigu Francuz wykonał gigantyczną robotę, zwiększając przewagę swojego samochodu do ponad dziesięciu sekund nad resztą stawki. W obu przypadkach różnica, którą jego szwajcarski kolega z drużyny utrzymuje bardzo dobrze Ferrari 488 GTE Evo od AF Corse.

AF Corse, który prowadzi w GTE Am dzięki numerowi 83 Rovera-Nielsen-Perrodo. Samochód panującego mistrza poprzedzaAston Martin Numer 33 wystawiony przez TF Sport dla Pereira-Fraga-Keating i Ferrari 488 GTE Evo z numerem 47 z Cetilar Racing.

0 Zobacz komentarze)