Jeśli są miejsca na padoku, do których drużyny lubią chodzić, są też inne, których wolą unikać! Dla zespołów ustawionych w LM P2 z Oreca 07, czyli 26 samochodów, jakakolwiek wizyta u producentów tworzyw sztucznych zainstalowanych na torze nie jest dobrą wiadomością. Oznacza to, że nastąpiło pewne uszkodzenie. „ Wszystko zaczyna się pod prąd, wyjaśnia Eric Florin, jeden ze specjalistów ds. tworzyw sztucznych w konstrukcji. Przez cały rok produkujemy części dla zawodników startujących w różnych seriach. Na tylną okładkę potrzeba 3 dni pracy. Następnie elementy wymagające klejenia wymagają dodatkowego dnia. Na koniec trzeba będzie dodać to, co jest użyte do mocowania w samochodzie i będzie jeszcze kilka godzin przygotowań, aby dostosować to do samochodu. »
Spraw, aby samochody ponownie ruszyły tak szybko, jak to możliwe
Cały ten proces można w mgnieniu oka zrujnować poślizgiem lub rzuceniem. „ Próbowaliśmy zachęcać zespoły do uzupełniania zapasów, ale nie zawsze to wystarczało, ujawnia ten, który nazywamy Karmelem. W przypadku tych części węglowych, które czasami zawierają trochę kevlaru, staramy się naprawić jak najwięcej rzeczy, ale czasami to nie wystarcza. Dla Le Mansa, zabraliśmy 20 kompletów samolotów nurkowych, tego typu łopaty umieszczane przed maskami dla aerodynamiki, a do czwartkowego południa zostało już tylko 7... i nie czuliśmy się najlepiej! » Przed faktycznym rozpoczęciem wydarzenia zespół musi się dostosować praca na polu. „ Na obwodzie pracujemy w procesie mokrym bo nie mamy sprzętu do robienia prepregów bo nie mamy autoklawu, podaje producent tworzyw sztucznych. Mamy jednak piekarnik, który pozwala na umieszczenie wielkości pontonu lub dyfuzora i gotowanie w temperaturze 80°C. W tej temperaturze żywica polimeryzuje. W otaczającym powietrzu zajmuje to od 1 godziny do 1 godziny 30 minut. Możemy to zrobić również za pomocą podczerwieni lub za pomocą tego piekarnika. Naszym hasłem przewodnim jest: wydajność, zgodność i odporność… i pozwól, aby samochód wyjechał tak szybko, jak to możliwe! »
Nawet jeśli potrafią czynić cuda, wciąż przychodzi czas, gdy naprawy nie są już możliwe. „ W trakcie wyścigu brakuje nam czasu na ich ukończenie– zwierzył się. To naprawdę musi być bardzo lekkie. W tej chwili zespoły raczej szukają porady, czy kadłub może być kontynuowany, czy też jest to niemożliwe. » Producenci tworzyw sztucznych Oreca z zainteresowaniem prześledzili najnowsze bezpłatne testy i od razu uruchomili swoje piekarniki, aby się nagrzewały...
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)