Zespół WRT #31 wygrywa różnicą 727 tysięcznych po szalonym ostatnim okrążeniu

Scenariusz nie mógł być bardziej okrutny dla #41 Teamu WRT. Na prowadzeniu wkraczając na ostatnie okrążenie Oreca 07 belgijskiej ekipy nawet nie zostanie sklasyfikowana.

opublikowany 22/08/2021 à 18:34

Quentina DUBOISA

2 Zobacz komentarze)

Zespół WRT #31 wygrywa różnicą 727 tysięcznych po szalonym ostatnim okrążeniu

Prowadząc na ostatnim okrążeniu, #41 nigdy nie dotrze do mety w Le Mans / © Photo Xavi Bonilla / DPPI

Wszyscy wciąż pamiętają porzucenie Toyota w finałowej rundzie edycji 2016 24 godziny Le Mans na rzecz Porsche. W tym roku scenariusz jest równie okrutny dla Oreca 07 #41 zespołu WRT. Będąc na prowadzeniu rozpoczynając ostatnie okrążenie 40 sekund przed swoimi pościgami, nikt nie przypuszczał, że na mecie wyścigu Le Mans nie zostanie nawet sklasyfikowana. W tym samym czasie w Hypercar dwie Toyoty paradowały w poszukiwaniu nowego dubletu, kamera nagle przesunęła się w stronę wyjścia z zakrętu Dunlop, aby pokazać nam 41. drużynę WRT zatrzymaną na środku toru. Piorun na torze Sarthe. Yifei Ye w kabinie pasażerskiej jest bezradny: widzi przechodzącego obok kolegę z zespołu WRT #31 oraz Jotę #28… i już nie wyjdzie. Scena ta odbiera wszystkim mowę. Wyjaśnienie otrzyma od zespołu kilka minut po pojawieniu się podwójnego zegara: to czujnik przyspieszenia sprawił, że #41 porzuciła marzenia o zwycięstwie w najbardziej prestiżowym wyścigu.
Gorszy los mógł spotkać belgijską drużynę. Na linii Jota nr 28 prowadzona przez Toma Blomqvista wyprzedziła 727 tysięcznych za załogą nr 31, w skład której wchodzili Robin Frijns, Charles Milesi i Ferdinand Habsburg. Pierwsze doświadczenie dla Team WRT, które niemal zamieniło się ze snu w koszmar. Dla przypomnienia, na kilka godzin przed końcem obie załogi wciąż były o kilka minut przed swoimi prześladowcami. Jota #28 faktycznie otrzymał dwie kary podczas wyścigu. Jeden za przekroczenie białej linii przy wjeździe do boksów (przejazd), a drugi za dołączenie do niewłaściwego samochodu bezpieczeństwa (90 sekund zatrzymania i wyjazdu).
Z tego nieszczęścia skorzystał zespół Panis Racing #65, zwycięzca ostatniego wydarzenia w WIĄZY et „podiumista” w 2020 roku, który w tym roku ponownie stanie na podium w LMP2. Tak czy inaczej, ten zapierający dech w piersiach finał zostanie zapamiętany.

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

B

Benoit Minor

23 o 08:2021

Trochę smutno, że 41-latka załamała się tak blisko mety. To powiedziawszy, zasłużone zwycięstwo 31-tki, biorąc pod uwagę wzorowy wyścig załogi, utrudniony jedynie przez problemy techniczne. I czapki z głów przed R. Frijnsem za walkę z samochodem, którego opony naprawdę bolały...

D

Quentina DUBOISA

23 o godzinie 08:2021

Po zbadaniu okazało się, że w przypadku #41 nie był to brak paliwa, ale awaria czujnika przyspieszenia na ostatnim okrążeniu.

Aby napisać komentarz