Przybywszy do LM P2 w zeszłym sezonie, zespół DragonSpeed – 10Star nie potrzebował dużo czasu, aby ustanowić swoje osiągnięcia. Rzeczywiście, jeśli tytuł WIĄZY Rok 2017 przypisuje się G-Drive Racing, Oreca 07 nr 22 została dobrze wykorzystana przez amerykański podmiot zarządzany przez Eltona Juliana. Niecałe dziesięć dni po koronacji zespół ogłosił zamiar rozprawienia się z LM P1 w przyszłym sezonie w Mistrzostwach Świata.Wytrzymałość.
« Zespół jest zachwycony i gotowy podjąć się tego wyzwania, zapewnia szef zespołu Elton Julian. Po zdobyciu tytułów w GT3 i LM P2 przejście do LM P1 jest naturalnym postępem. Dokładnie badamy potencjalnych partnerów. Nie możemy się doczekać rozpoczęcia tej nowej przygody. Pamiętam mój pierwszy udział w Le Mans w 2005 roku. Był tam „fabryczny” zespół Audi i wysokiej klasy prywatne zespoły, które wystawiały sześć podwozi i cztery różne silniki. Polak trafił do korsarza (Sport Pescarolo. Ndlr). Si Toyota continue – ce que nous souhaitons – je pense que durant les deux années à venir, nous pouvons ramener une certaine variété et la tradition des écuries privées compétitives dans la catégorie reine. »
Choć nie wybrano jeszcze producenta podwozia i silnika, znanych jest już dwóch z trzech kierowców. Są to Szwed Henrik Hedman – kierowca amator i wierzyciel zespołu – oraz Brytyjczyk Ben Hanley, który od ubiegłego roku broni interesów zespołu. „ Możliwość przejścia na najwyższy poziom z tak utalentowaną i zgraną grupą sprawiła, że podjęcie tej decyzji było bardzo łatwe, podkreśla pierwszy z wymienionych. Krok po kroku dorastaliśmy razem i osiągaliśmy wielkie rzeczy. Gratuluję ACO i FIA nowego kalendarza i oferowanej nam możliwości. »
« Aby przejść w WEC a w LM P1 daje nam szansę na walkę o podium w klasyfikacji generalnej, szczególnie w Le Mans, cieszy się ze swojej strony Bena Hanleya. Henrik stale się rozwija, a jego motywacja jest źródłem inspiracji dla całego zespołu. Za wykonanie w tym sezonie pewnej pracy z zespołami LM P2 w WEC (TDS Racing i CEFC Manor TRS Racing. Nota redaktora), zapewniam, że DragonSpeed stanął na wysokości zadania. »
Jeśli na papierze możemy mieć tylko nadzieję, że ten projekt dojdzie do skutku, niewiadomą jest poziom Henrika Hedmana, który daje kilka sekund swoim kolegom z drużyny w ELMS, w LM P2. Tym bardziej, że ust d artykułu 10.9.2 Regulaminu sportowego WEC stwierdza: „ Tylko w kategorii LMP1 kierowcy brązowi nie są dopuszczeni. » Ale możemy się założyć, że dana osoba uzyskała już niezbędne gwarancje od organów zarządzających, że ma już pewność, że w przyszłym roku zda egzamin Silver, co byłoby jednak zaskakujące, biorąc pod uwagę jego występ.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)