Wytrzymałość – wyniki Oreca 2015 w LMP2

Oreca odniosła wiele sukcesów dzięki swoim LMP2, zwłaszcza dzięki nowemu Oreca 05 obsługiwanemu w WEC przez KCMG.

opublikowany 23/12/2015 à 16:31

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Wytrzymałość – wyniki Oreca 2015 w LMP2

Wraz z pojawieniem się nowego prototypu z zamkniętym kokpitem, ORECA 05, ale także wciąż istotną obecnością ORECA 03R i jego bliźniaka?Alpine A450b, ORECA odcisnął piętno na sezonie wytrzymałościowym 2015. Ten rok pozostanie nawet historyczny dzięki zwycięstwu ORECA 05 z zespołu KCMG na zawodach 24 godziny Le Mans, pierwszy sukces w najbardziej prestiżowym wyścigu na świecie prototypu Le Mans w całości zaprojektowanego przez francuską grupę.

„Budowa zupełnie nowego prototypu jest zawsze prawdziwym wyzwaniem. Musimy spełnić wszystkie cele wraz z wymogami w zakresie niezawodności i wydajności, a wszystko to w ograniczonych ramach finansowych i w bardzo krótkim czasie. Cieszę się, że ORECA 05 spełniła swoją misję” wyjaśnia Hugues de Chaunac. „Rok 2015 był bardzo pracowity, naznaczony wieloma sukcesami i ważnymi bitwami na torze. Zwycięstwo w Le Mans to ogromna satysfakcja. Konkurencyjność w FIA WEC i WIĄZY Również. Dotyczy to również ORECA 03 i?Alpine A450b, które udowadniają, że wciąż są na poziomie. Przed nowym etapem w 2017 r. sezon 2016 będzie bardzo ambitny, z większą liczbą drużyn i chęcią wygrywania z naszymi zespołami. Od 2011 roku wspólnie budujemy nasze sukcesy, to nadal będzie wytyczną w przyszłym roku. »
 
Szczególnie oczekiwany model ORECA 05 miał udany pierwszy rok. W sumie w trzynastu wyścigach, ośmiu w FIA WEC i pięciu w ELMS, dziesięć razy stawała na podium. Przede wszystkim odniosła aż cztery sukcesy, dwa pole position i pięć najszybszych okrążeń w wyścigu. Dwa zespoły klientów, które posiadały egzemplarz, zespół KCMG z Hongkongu i jego francuski odpowiednik Thiriet z TDS, również zajęły drugie miejsce w swoich mistrzostwach, odpowiednio w Mistrzostwach Świata.Wytrzymałość FIA i europejska seria Le Mans.
 
Opuszczając warsztaty Signes pod koniec zimy, ORECA 05 szybko ujawniła wyjątkowe możliwości, łącząc w sobie niesamowitą prędkość i niezwykłą niezawodność. W swoim pierwszym wyścigu, zaledwie sześć tygodni po pierwszym przejeździe na torze Paul Ricard, podwozie LM P2 zdobyło swoje pierwsze podium po długim dominowaniu w rundzie otwierającej ELMS na torze Silverstone 11 kwietnia. Na jego pierwsze zwycięstwo nie trzeba było długo czekać: 17 maja, jeszcze w ELMS z Thiriet w TDS Racing, podczas 4-godzinnego wyścigu Imola.
 
Zaledwie miesiąc później 24-godzinny weekend Le Mans uczynił prototyp ORECA legendą. Z Richardem Bradleyem, Mattem Howsonem i Mikołaj Lapierre za kierownicą KCMG zajął pole position LM P2 w wyścigu z podwójnym zegarem w Sarthe, zanim 14 czerwca wygrał wyścig i odniósł bezprecedensowy sukces. Następnie ORECA 05 odniosła dwa inne zwycięstwa: pod koniec sierpnia w 6-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, ponownie z KCMG w FIA WEC, a następnie w połowie października podczas 4-godzinnego wyścigu w Estoril z Thiriet przez TDS Wyścigi w ELMS.
 
Zawsze tak samo wydajne przez cały sezon, ORECA 03 i Alpine A450b wystawiony przez francuski zespół Signatech-Alpine, nadal odgrywał wiodącą rolę w 2015 r. Do imponującej kolekcji sukcesów od 2011 r. prototyp LM P2 z otwartym kokpitem dodał w tym roku trzy kolejne, co daje ich łączną liczbę 26. 1 listopada wraz z?Alpine A450b, Signatech-Alpine odniósł swoje pierwsze zwycięstwo FIA WEC na zakończenie 6-godzinnego wyścigu w Szanghaju. Pozostałe dwa sukcesy w azjatyckim LMS odniosła ORECA 03R szwajcarskiego zespołu Race Performance, zwycięzca 3-godzinnego wyścigu Fuji w październiku, a następnie 3-godzinnego wyścigu Sepang w listopadzie. Do tych triumfów dołączyły dwa pole position, dwa najlepsze czasy w wyścigach i cztery inne miejsca na podium, dzieło Signatech-Alpine w FIA WEC (2. miejsce w 6-godzinnym wyścigu w Fuji), Murphy Prototypes w ELMS (2. miejsce w 4-godzinnym wyścigu w Imola) i Eurasia Motorsport w azjatyckim LMS (2. miejsce w 3. godzinie w Fuji, 3. w 3. godzinie w Sepang).
 
Po tym nowym, pełnym sukcesów roku rodzina zespołów klienckich podwozi ORECA LM P2 w 2016 r. znacznie się powiększy. Jeden z najbardziej znanych zespołów na świecie, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2014 r. i drugi w 2015 r., Brytyjski zespół JOTA Sport wystawi w przyszłym roku ORECA 05 w FIA WEC. Kupując również ORECA 05, amerykański zespół Dragon Speed ​​​​postawi pierwsze kroki w LM P2 podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring w marcu, zanim weźmie udział w sezonie ELMS.
 
Jeden z najbardziej dynamicznych obecnie azjatyckich zespołów, Eurasia Motorsport z siedzibą na Filipinach, przejdzie z ORECA 03R do ORECA 05, aby rywalizować w swoim drugim sezonie w europejskiej serii. Inne nabytki najnowszego prototypu wykonane przez ORECA mają zostać oficjalnie ujawnione w nadchodzących tygodniach. W sumie do końca lutego zostanie zbudowanych i dostarczonych około dziesięciu podwozi z myślą o rywalizacji w różnych seriach World Endurance w 2016 roku!

Chronologia:
 
– 02 marca: pierwszy przejazd wyścigu ORECA 1 na torze Paul Ricard
– 11 kwietnia: 1. wyścig ORECA 05 podczas 4. godziny na torze Silverstone (ELMS), 1. podium z Thiriet w drużynie TDS Racing (3. miejsce)
– 17 maja: pierwsze zwycięstwo ORECA 1 podczas 05H wyścigu Imola (ELMS) z Thiriet przez TDS Racing
– 11 czerwca: pierwsze pole position dla ORECA 1 w Le Mans z KCMG
-14 czerwca: 1. zwycięstwo w Mistrzostwach Świata FIA WEC i 1. zwycięstwo podwozia ORECA w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
-10 października: zwycięstwo ORECA 03R podczas 3H of Fuji (ALMS) z Race Performance
-1 listopada: zwycięstwo drużyny ORECA 03/Alpine A450b podczas 6H w Szanghaju (WEC) z Signatech-Alpine
-30 zwycięstw w LMP2 od 2011 roku
-4 różne zwycięskie zespoły w tym roku (Thiriet by TDS Racing, KCMG, Race Performance, Signatech-Alpine)
-6 narodowości reprezentowanych w 2015 roku na 2 kontynentach: Francja (TDS, Alpine), Filipiny (Eurasia Motorsport), Hongkong (KCMG), Irlandia (Murphy), Szwajcaria (Wyczyny wyścigowe), San Marino (Ibanez Racing)
-Co najmniej 7 narodowości reprezentowanych w 2016 roku na 3 kontynentach: Francja (TDS), Filipiny (Eurasia Motorsport), Hongkong (KCMG), Irlandia (Murphy), Szwajcaria (Race Performance), USA (DragonSpeed), Wielka Brytania (Jota Sport ).

Bilans 2015:
 
OREKA 05 
4 wygrywa
10 podium:
Pozycja 2-biegunowa:
5 najlepszych czasów w wyścigu  
 
ORECA 03R / Alpine A450b
3 wygrywa
Podium 7
Pozycja 2-biegunowa
2 najlepszych czasów w wyścigu

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz