James Glickenhaus nie mówi językiem drewna. Amerykański reżyser filmowy, także założyciel i prezes Stabilny Cameron Glickenhaus, est intervenu sur les réseaux sociaux pour donner un tacle musclé (mais propre) à Porsche. La raison ? Les récentes déclarations de Thomas Laudenbach, responsable compétition de Porsche, concernant l’avenir de la catégorie reine en Wytrzymałość.
Od 2023 roku Hypercars i LMDh będą współistnieć w Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), wraz z zauważalnym pojawieniem się Porsche, Cadillaca i Ferrari. Producent ze Stuttgartu wybrał opcję LMDh, samochód oparty na standardowym podwoziu wykonanym przez dostawcę z LM P2, a także standardowym systemie hybrydowym tylko na tylnej osi. Prostsze i tańsze rozwiązanie niż Hypercars, zaprojektowane i zbudowane od A do Z przez zespoły.
Glickenhaus jest przeciwny zjednoczeniu w kierunku LMDh
Dwa skrajnie przeciwstawne przepisy i dwa zupełnie różne typy samochodów, które będą wymagały interwencji bardzo ostrożnego BoP (bilansu wydajności). Jeżeli ta podwójna propozycja przyciągnęła wielu producentów do zaangażowania się w WEC, wspólne pożycie LMH / LMDh mogłoby stwarzać kilka problemów w zakresie ilościowego określenia i stosowania tego słynnego BoP. Tym samym Thomas Laudenbach zaproponował ujednolicenie przepisów dla większego uproszczenia... i zaproponował pozostawienie jako podstawy modelu LMDh, stosowanego przez Porsche w modelu 963, zgodnie z komentarzami przekazanymi przez naszych kolegów na Motorsport.com.
Propozycja, której nie podoba się Jim Glickenhaus. Po wyprodukowaniu przez jego zespół własnego Hypercara, SCG 007 LMH, Amerykanin wkroczył w obronę Hypercarów… i rzucił wyzwanie Porsche. „Zabawne jest to, że zaprojektowaliśmy, zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy własny samochód, podczas gdy Porsche przeszczepiło części dostawcy na standardowe podwozie i dopasowało swój silnik do wypożyczonego układu hybrydowego– zareagował na Facebooku. Et ce serait à Toyota, Ferrari, Peugeot, Vanwall i my, abyśmy przestali projektować kompletne samochody tak, jak one…”
Reakcja, która rezonuje jak mała tyrada, podczas gdy Glickenhaus całym ciałem i duszą pracował nad zbudowaniem własnego Hypercar pomimo ograniczonych zasobów, podczas gdy Porsche wolało trasę LMDh, aby wziąć udział w mistrzostwach WEC i IMSA. Czas pokaże, czy BoP będzie wystarczająco skuteczna (i sprawiedliwa), aby ta debata przestała być debatą…
CZYTAJ TAKŻE > Esteban Muth dołącza do Vanwall na stałe
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
18 o 01:2023
Biorąc to pod uwagę, w pewnym momencie można było ścigać się po obu stronach Atlantyku tymi samymi samochodami… ale to było wcześniej i jakiś czas temu! Biorąc to pod uwagę, ze względu na koszty podejście Porsche ma raczej sens i pozwala uniknąć wszelkich BOP, które nieuchronnie prowadzą w pewnym momencie do dyskusji!