Glickenhaus wypowiada się na temat Porsche w sprawie zjednoczenia LMH – LMDh w WEC

W obliczu propozycji Porsche dotyczącej ujednolicenia w przyszłości przepisów dotyczących Hypercar / LMDh, Jim Glickenhaus zareagował z nutą ironii…

opublikowany 18/01/2023 à 14:03

Doriana Grangiera

1 Zobacz komentarze)

Glickenhaus wypowiada się na temat Porsche w sprawie zjednoczenia LMH – LMDh w WEC

Jim Glickenhaus zabrał głos w obliczu propozycji Porsche dotyczącej przyszłości hipersamochodów © Germain Hazard / DPPI

James Glickenhaus nie mówi językiem drewna. Amerykański reżyser filmowy, także założyciel i prezes Stabilny Cameron Glickenhaus, est intervenu sur les réseaux sociaux pour donner un tacle musclé (mais propre) à Porsche. La raison ? Les récentes déclarations de Thomas Laudenbach, responsable compétition de Porsche, concernant l’avenir de la catégorie reine en Wytrzymałość.

Od 2023 roku Hypercars i LMDh będą współistnieć w Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), wraz z zauważalnym pojawieniem się Porsche, Cadillaca i Ferrari. Producent ze Stuttgartu wybrał opcję LMDh, samochód oparty na standardowym podwoziu wykonanym przez dostawcę z LM P2, a także standardowym systemie hybrydowym tylko na tylnej osi. Prostsze i tańsze rozwiązanie niż Hypercars, zaprojektowane i zbudowane od A do Z przez zespoły. 

Glickenhaus jest przeciwny zjednoczeniu w kierunku LMDh

Dwa skrajnie przeciwstawne przepisy i dwa zupełnie różne typy samochodów, które będą wymagały interwencji bardzo ostrożnego BoP (bilansu wydajności). Jeżeli ta podwójna propozycja przyciągnęła wielu producentów do zaangażowania się w WEC, wspólne pożycie LMH / LMDh mogłoby stwarzać kilka problemów w zakresie ilościowego określenia i stosowania tego słynnego BoP. Tym samym Thomas Laudenbach zaproponował ujednolicenie przepisów dla większego uproszczenia... i zaproponował pozostawienie jako podstawy modelu LMDh, stosowanego przez Porsche w modelu 963, zgodnie z komentarzami przekazanymi przez naszych kolegów na Motorsport.com.

Propozycja, której nie podoba się Jim Glickenhaus. Po wyprodukowaniu przez jego zespół własnego Hypercara, SCG 007 LMH, Amerykanin wkroczył w obronę Hypercarów… i rzucił wyzwanie Porsche. „Zabawne jest to, że zaprojektowaliśmy, zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy własny samochód, podczas gdy Porsche przeszczepiło części dostawcy na standardowe podwozie i dopasowało swój silnik do wypożyczonego układu hybrydowego– zareagował na Facebooku. Et ce serait à Toyota, Ferrari, Peugeot, Vanwall i my, abyśmy przestali projektować kompletne samochody tak, jak one…” 

Reakcja, która rezonuje jak mała tyrada, podczas gdy Glickenhaus całym ciałem i duszą pracował nad zbudowaniem własnego Hypercar pomimo ograniczonych zasobów, podczas gdy Porsche wolało trasę LMDh, aby wziąć udział w mistrzostwach WEC i IMSA. Czas pokaże, czy BoP będzie wystarczająco skuteczna (i sprawiedliwa), aby ta debata przestała być debatą… 

CZYTAJ TAKŻE > Esteban Muth dołącza do Vanwall na stałe

 

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

18 o 01:2023

Biorąc to pod uwagę, w pewnym momencie można było ścigać się po obu stronach Atlantyku tymi samymi samochodami… ale to było wcześniej i jakiś czas temu! Biorąc to pod uwagę, ze względu na koszty podejście Porsche ma raczej sens i pozwala uniknąć wszelkich BOP, które nieuchronnie prowadzą w pewnym momencie do dyskusji!

Aby napisać komentarz