H+1: Franck Montagny obejmuje prowadzenie

Franck Montagny, który jechał na wydechach Pedro Lamy’ego, wykorzystał pierwszą serię pit stopów, aby wyprzedzić Portugalczyka i objąć prowadzenie w wyścigu.

opublikowany 12/06/2010 à 16:08

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

H+1: Franck Montagny obejmuje prowadzenie

Początek wyścigu o godzinie 15:XNUMX. Na pierwszym miejscu czwórka Peugeot 908 uruchamia się idealnie. Ale to samo zrobił Allan McNish za kierownicą Audi R15 TDI nr 7. Wyprzedza Timo Bernharda z numerem 9 i awansuje na piąte miejsce za kierownicą Peugeota z Nico z numerem 4. Lapierre (Oreca). To pierwszy duży pojedynek w ciągu 24 godzin!

W pierwszych zakrętach wyścigu Szkot próbował przedostać się do kwartału Peugeota. Podchodzi do Lapierre'a, ale nie jest w stanie go złapać. Pochodzący z Thonon-les-Bains dzielnie bronił swojego miejsca i zdołał odeprzeć McNisha.

Pod koniec pierwszej rundy Pedro Lamy (nr 3) wyprzedza Marca Gené (nr 1) i Francka Montagny'ego (nr 2), a Nicolas Lapierre zdołał wyprzedzić Allana McNisha. W trzeciej rundzie ranking ten ulega zmianie, gdyż Franck Montagny wyprzedza Marca Gené i zajmuje drugie miejsce. Obaj mężczyźni jechali koło w koło i po sześciu okrążeniach dzieliły ich zaledwie dwie dziesiąte sekundy, a pierwsze Audi, McNish, traciło jedenaście sekund.

Kilka sekund później Nigel Mansell, ostatni w kategorii LMP1 po tym, jak wjechał już w żwirową pułapkę, popełnił błąd za Mulsanne i uderzył w barierkę. 56-letni Anglik został ewakuowany na noszach, a wyścig został zneutralizowany. Dwa samochody bezpieczeństwa wjeżdżają na tor i rozdzielają Peugeoty i Audi, przy czym 908 zdążyło minąć przed przybyciem drugiego samochodu bezpieczeństwa.

Po ponownym uruchomieniu trzech wiodących Peugeotów ma minutę przewagi nad Audi R15s. Tylko trzy Peugeoty prowadzą, ponieważ czwarty, Oreca 908 nr 4, zjechał do boksów w trakcie neutralizacji, aby przyjąć zmienioną strategię. Tankuje, zmienia wszystkie cztery opony, 908 Nicolasa Lapierre’a ponownie wyrusza za Audi.

O 16:XNUMX drugi przez pit stop przejeżdża Franck Montagny, pierwszy kierowca zespołu Peugeot Total, który się zatrzymał, zanim na następnym okrążeniu naśladował go Pedro Lamy. Po tych tankowaniach Franck Montagny przejął kontrolę nad wyścigiem, a jego zatrzymanie było szybsze niż Portugalczyka?

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz