Hugues de Chaunac: „Oreca jest zainteresowany GT3”

Hugues de Chaunac, prezes Oreca, z entuzjazmem nawiązuje do nadchodzących sezonów Endurance, w których pojawi się LMDh, nowy LMP2, a w dłuższej perspektywie wodór. W Signes in the Var projektów nie brakuje.

opublikowany 21/08/2021 à 13:00

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Hugues de Chaunac: „Oreca jest zainteresowany GT3”

Jak twoje 24 godziny Le Mans 2021?

Ze względu na sesję zamkniętą, ostatnia edycja była skomplikowana. W tym roku nie jest już tak jak wcześniej w Le Mans, ale czujemy, że wraca, więc idziemy do przodu, wmawiając sobie, że za rok będzie jeszcze lepiej i że rocznica w 2023 będzie najlepsza. Na początku Covida mieliśmy obawy i zastanawialiśmy się, jaki będzie ten sport, ale jeśli chodzi o pracę i projekty, ostatecznie wszystko jest bardzo pozytywne. Dostrzegamy, że wszystko zaczyna się od nowa i stwierdzam nawet, że pojawia się niemal chęć nadrobienia straconego czasu. Każdy chce przyspieszyć decyzje. Docieramy do sytuacji w Wytrzymałość prawie wyjątkowe.

 

Czy nowe regulacje powinny wywołać bardzo pozytywne skutki?

Razem z innymi bardzo zaangażowaliśmy się w ten temat. Od chwili ogłoszenia tego w styczniu 2020 r. w Daytona od razu zaobserwowaliśmy przyspieszony efekt wśród producentów. W 2023 r. nastąpi dość imponujący plateau. Z punktu widzenia Oreca, dzięki sukcesowi odniesionemu z LM P2, jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, aby znaleźć się w tym dobrym wagonie, jakim stanie się Endurance od 2023 roku. Obserwuję to w sposób konkretny, ponieważ myślałem, że spędzę 24 godziny Le Spokojnie, ale miałem dużo spotkań. Czujemy dynamikę w Le Mans, co jest bardzo pozytywne. W tym roku jest naprawdę na szczycie i wiemy, że za rok będzie tak samo, z tymi samymi przepisami. Jednak kieruję się głównie perspektywą długoterminową. Zawsze uzasadniałem to pytaniem, gdzie będę za 5 lat. Nie jest to możliwe... ale to jedna z mocnych stron Oreca. Nieustannie przewidywaliśmy, planując mniej lub bardziej długoterminowo.

 

Dokładnie, jak kształtuje się przyszłość Oreca?

Przez następne 5 lat, pomiędzy LMDh, nowym LM P2 i przy rozważaniu 2 lub 3 projektów, będziemy naprawdę w dobrej dynamice. Zamierzamy rozpocząć budowę nowej fabryki na terenie Signes z 2 poziomami i 5000 m2. Z Covidem wstrzymałem ten projekt, ale właśnie znów stał się zielony i powinien zostać ukończony w listopadzie 2022 roku. Będzie to bardzo nowoczesny budynek, w którym podniesiemy naszą jakość technologiczną i techniczną. Nadchodzące projekty będą wymagały od nas rekrutacji poprzez podnoszenie poziomu także w różnych, coraz ważniejszych zawodach, takich jak elektronika czy symulacja. Naszym celem jest naprawdę zmiana kategorii. Aby zrobić analogię z piłką nożną, jeśli dziś jesteśmy dobrą drużyną L1 grającą w czołowej czwórce, to celem na 4 rok jest gra w Lidze Mistrzów! David Floury opuści nas w przyszłym roku (W przypadku Toyota) donc nous allons faire signer un directeur technique qui arrivera d’ici la fin de cette année ou au début de l’année prochaine et qui sera le vrai capitaine de l’Oreca 2026-2030.

 

Czy przedłużenie LM P2 to dobra decyzja?

Całkowicie. Szaleństwem byłoby umieszczenie ich w 2023 r. w tym samym czasie co LMDh. Po pierwsze, istnieje wystarczająco dużo problemów technicznych, które ACO może rozwiązać. Następnie ważne było, aby zespoły poczekały do ​​2024 r., ponieważ niektórzy zastanawiają się nad LMDh i nie powinniśmy zmuszać ich do zakupu samochodu tylko na rok. Myślę też, że ta kategoria powinna pozostać dla producentów samochodów wyścigowych i być zarezerwowana dla zespołów. To oni muszą być wysuwani. Ważne jest, aby te zespoły odgrywały rolę w piramidzie, aby producent chcący wejść na LMDh opierał się na tym, co najlepsze w LMP2.

 

Czy jacyś producenci skontaktowali się już z Tobą w celu stworzenia nowego LMDh na podwoziu Oreca? Czy jesteście pewni partnerstw na rok 2023?

Producenci nie chcą zdradzać swojego programu, nie mogę o tym mówić, ale jestem tego całkowicie pewien. Będziemy we dwójkę w 2023 r. i prawdopodobnie w trójkę w 2024 r. Ogłoszenie zostanie ogłoszone pod koniec sezonu. I tak nie bylibyśmy w stanie zrobić 4 czy 5. Całkiem nieźle jesteśmy podzieleni pomiędzy Multimatic, Dallarę i nas. Nie znam zbyt dobrze sytuacji Ligiera. Musimy też mieć świadomość, że rynek LMP2 będzie w przyszłości znacznie mniejszy. W ciągu 25 lat w Le Mans nie będzie 2 LM P3.

 

Czy prowadzone są dyskusje, abyAlpine może zrobić kolejny sezon?

Myślę, że ACO ma odpowiedź.

 

Czy pojawienie się GT3 w 2024 roku może być szansą dla Oreca?

Jesteśmy zainteresowani GT3. Jest to refleksja, która trwa, ale wolę zachować ostrożność.

 

Czy wodór to także obszar, w którym zacząłeś pracować?

Jeszcze się tym całkowicie nie zajęliśmy, ale to jeden z dodatkowych projektów, który mamy przed sobą.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz