Hypercar – Romain Dumas wyjaśnia ograniczoną rolę wolnej praktyki

Kierowca Glickenhaus wyjaśnia nową rolę bezpłatnych treningów WEC w kategorii Hypercar.

opublikowany 15/04/2023 à 09:39

Romaina Bernarda

0 Zobacz komentarze)

Hypercar – Romain Dumas wyjaśnia ograniczoną rolę wolnej praktyki

Ze względów praktycznych określmy w preambule, w co zaangażowani byli piloci WEC już nie mam prawo do komentowania wyrównania występujących sił poprzez bilans wydajności podjęto decyzję przed sezonem przez ACO i FIA.

Oraz wywiad, który odbył się na padoku w Portimao z Romain dumas nie miała celu polemicznego, lecz edukacyjny. Bo nawet my, dziennikarzeAutohebdo, musimy zaktualizować nasze oprogramowanie. I zrób to z mistrzem świataWytrzymałość i dwukrotny zwycięzca 24 godziny Le Mans nie jest daremne.

Dwukrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans i mistrz świata w wyścigach długodystansowych, doświadczenie Romaina Dumasa jest bezcenne. @Glickenhaus

Tym samym Romain Dumas powrócił do roli, która obecnie jest dość ograniczona – ale wciąż przydatna! – swobodna praktyka w Endurance, wbrew temu, co mogłoby się wydawać Stefano Domenicali w Formule 1, " Zimą wszystkie samochody minęły ACO i FIA (Hipersamochody. Przypis redaktora) w tunelu aerodynamicznym i umieść je wszystkie w skrzynce wydajnościowej: aero, silnik itp. Od tej chwili zestaw aerodynamiczny wszystkich samochodów jest zamrożony, nie możemy regulować absolutnie niczego: nachylenie tylnego skrzydła, nosze (kwadratowa linijka zwiększająca obciążenie kosztem oporu, a tym samym maksymalnej prędkości. Nota wydawcy) lub innych, nic nie może poruszać się po karoserii ".

Tylna bryła Glickenhaus jest teraz zamarznięta. Nie można dotknąć płetwy ani czegokolwiek innego. @Autohebdo

Innymi słowy, aby wpłynąć na poziom obciążenia skrzydła, należy zatem modulować wysokość tylnego zawieszenia… co nie pozostaje bez konsekwencji w zachowaniu samochodu, ponieważ zwiększa się środek ciężkości. Należy wówczas dokładnie sprawdzić ustawienia tylnej osi: tłumienie (kompresja/rozluźnienie), zbieżność, pochylenie, stabilizator, blokadę mechanizmu różnicowego itp. Wpływ na żywotność opon również nie jest obojętny, a tak jest, więc staraj się tego nie przegapić.

« Nie powiedziałbym, że testy są prostsze. W naszym przypadku tak, ponieważ nie mamy systemu hybrydowego w naszym Glickenhausie, ale musimy bardziej zadbać o część „mechaniczną”. Ma to wpływ na hamulce, amortyzatory, zużycie paliwa, łatwość prowadzenia, zachowanie opon na przekaźnikach. Ponieważ nasi konkurenci są wyposażeni w systemy elektryczne, jest to niekończący się ciąg regulacji i dostrajania. 4 godziny bezpłatnych treningów, które można podzielić na trzech kierowców, to w ich przypadku niezbyt dużo », podsumowuje Romain Dumas.

CZYTAJ TAKŻE: WEC Program 6-godzinnego wyścigu w Portimão

Romaina Bernarda

Redaktor naczelny AUTOhebdo

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz