Ze względów praktycznych określmy w preambule, w co zaangażowani byli piloci WEC już nie mam prawo do komentowania wyrównania występujących sił poprzez bilans wydajności podjęto decyzję przed sezonem przez ACO i FIA.
Oraz wywiad, który odbył się na padoku w Portimao z Romain dumas nie miała celu polemicznego, lecz edukacyjny. Bo nawet my, dziennikarzeAutohebdo, musimy zaktualizować nasze oprogramowanie. I zrób to z mistrzem świataWytrzymałość i dwukrotny zwycięzca 24 godziny Le Mans nie jest daremne.
Tym samym Romain Dumas powrócił do roli, która obecnie jest dość ograniczona – ale wciąż przydatna! – swobodna praktyka w Endurance, wbrew temu, co mogłoby się wydawać Stefano Domenicali w Formule 1, " Zimą wszystkie samochody minęły ACO i FIA (Hipersamochody. Przypis redaktora) w tunelu aerodynamicznym i umieść je wszystkie w skrzynce wydajnościowej: aero, silnik itp. Od tej chwili zestaw aerodynamiczny wszystkich samochodów jest zamrożony, nie możemy regulować absolutnie niczego: nachylenie tylnego skrzydła, nosze (kwadratowa linijka zwiększająca obciążenie kosztem oporu, a tym samym maksymalnej prędkości. Nota wydawcy) lub innych, nic nie może poruszać się po karoserii ".
Innymi słowy, aby wpłynąć na poziom obciążenia skrzydła, należy zatem modulować wysokość tylnego zawieszenia… co nie pozostaje bez konsekwencji w zachowaniu samochodu, ponieważ zwiększa się środek ciężkości. Należy wówczas dokładnie sprawdzić ustawienia tylnej osi: tłumienie (kompresja/rozluźnienie), zbieżność, pochylenie, stabilizator, blokadę mechanizmu różnicowego itp. Wpływ na żywotność opon również nie jest obojętny, a tak jest, więc staraj się tego nie przegapić.
« Nie powiedziałbym, że testy są prostsze. W naszym przypadku tak, ponieważ nie mamy systemu hybrydowego w naszym Glickenhausie, ale musimy bardziej zadbać o część „mechaniczną”. Ma to wpływ na hamulce, amortyzatory, zużycie paliwa, łatwość prowadzenia, zachowanie opon na przekaźnikach. Ponieważ nasi konkurenci są wyposażeni w systemy elektryczne, jest to niekończący się ciąg regulacji i dostrajania. 4 godziny bezpłatnych treningów, które można podzielić na trzech kierowców, to w ich przypadku niezbyt dużo », podsumowuje Romain Dumas.
CZYTAJ TAKŻE: WEC Program 6-godzinnego wyścigu w Portimão
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)