Wywiad z Gérardem Neveu (1/4) – Koronawirus, przegląd kalendarzy…

Pierwsza część naszego długiego wywiadu z dyrektorem generalnym WEC i ELMS. Tutaj omawia dla nas wpływ, jaki kryzys prawdopodobnie będzie miał na jego mistrzostwa oraz trudności w przesuwaniu się w górę kalendarzy.

opublikowany 04/04/2020 à 12:17

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Wywiad z Gérardem Neveu (1/4) – Koronawirus, przegląd kalendarzy…

Po pierwsze, jak radzą sobie Twoje zespoły?

Ci, którzy byli w Stanach Zjednoczonych (w Sebringu. Przyp. red.) powrócił bezpiecznie po wycofaniu się, co nie było łatwe, gdyż samoloty szybko stały się rzadkością. Jeden lub dwóch naszych pracowników zaraziło się wirusem, ale są bezpieczni i nie budzą niepokoju. Jeśli chodzi o zawodników, w tym tygodniu ponownie odbyłem wideokonferencję z menadżerami różnych drużyn z naszych różnych mistrzostw. Jak powiedziałem we wstępie, mam na myśli obecny kryzys zdrowotny. Przede wszystkim trzeba o siebie dbać. Otrzymaliśmy bardzo, bardzo przejmujące świadectwa z Włoch. Tam rozgrywa się ludzki dramat. Jest to obszar, który bezpośrednio dotyka niektórych z naszych głównych partnerów (Ferrari, AF Corse, Dallara, Cetilar Racing…), którzy przeżywają straszne czasy, które wykraczają daleko poza wszystkie nasze małe codzienne troski. Mają jednak niesamowitą energię i niezwykle silną chęć wydostania się stamtąd i powrotu na padoki. Kryzys ten musi wzbudzić w nas wielkie poczucie pokory i przywrócić nas do podstawowych wartości.

Jak poradziłeś sobie z ułożeniem tak skomplikowanej układanki, skoro pod koniec sezonu obwody będą przepełnione?

Problemy WEC et WIĄZY nie są takie same, ponieważ Mistrzostwa ŚwiataWytrzymałość Sezon 2019-2020 się nie skończył, a otwarcie kolejnego sezonu miało nastąpić we wrześniu (z 6-godzinnym wyścigiem Silverstone. Nota redaktora). Kryzys związany z koronawirusem ma zatem wpływ zarówno na bieżący sezon, jak i na następny. Jednostka kierowana przez FIA, w której obecni byli przedstawiciele wszystkich mistrzostw świata, pozwoliła nam na wymianę poglądów między sobą, aby w przypadku wznowienia odbyło się ono w możliwie najlepszy sposób i w sposób nie przeszkadzający innym. , tak dużo jak to możliwe. Ćwiczenie będzie bardzo skomplikowane, szczególnie w Europie. Okres ten znacznie się zawęża, ponieważ rozsądnie zaczniemy latem – i znów jest to optymistyczne – a zakończymy w październiku. Nie było to łatwe i trzykrotnie zmieniałem datę ogłoszenia. I nie zdziwiłbym się, gdyby nastąpiły inne zmiany, ale będą to zmiany częściowe, a nie globalne.

I to zgodnie z obwodami…

Najpierw musieliśmy skontaktować się z naszymi lokalnymi partnerami i promotorami, a także z torami, aby spróbować zmienić lokalizację wydarzeń. Dla nas pierwszym elementem była wiedza, kiedy 24 godziny Le Mans się odbędą, a wszystkie nasze mistrzostwa będą oczywiście skupiać się wokół tego wydarzenia. Nie możemy ustawiać naszych wyścigów na trzy tygodnie przed lub po Le Mans. Powód, dla którego Pierre Fillon (Prezes AK. Przyp. red.) uprzedzała zapowiedź przełożenia (do weekendu 19-20 września. Przyp. red.), gdyż informacja ta była kluczowa dla przeformatowania kalendarzy.

 

Zobacz także

 

Które mistrzostwa były dla Ciebie priorytetem?

Dużo rozmawialiśmy. Są takie, zwłaszcza Formuła E, z którym było łatwo, bo o tej porze roku nie mieliśmy konfliktów terenowych. Z drugiej strony mamy wielu wspólnych kierowców, dlatego ważne było, aby nie doszło do konfliktu dat. Z F1, starcia obwodów są niemożliwe, podobnie jak starcia w kraju. Wreszcie, oczywiście zadbaliśmy o to, aby nie zakłócać głównych wyścigówIMSA (6 godzin w Glen, Petit Le Mans i 12 godzin w Sebring. Nota redaktora), naszego partnera, który również musiał przejrzeć cały ich kalendarz.

Dlaczego ogłosiłeś kalendarze? WEC et WIĄZY już teraz, choć nie wiemy, kiedy ten kryzys będzie już za nami?

Dziś naszą główną troską jest zdrowie ludzi, a nie sporty motorowe. Priorytetem jest, aby wszyscy wyszli cało i zdrowo z kryzysu zdrowotnego. Nastąpi wtedy kryzys gospodarczy, który trzeba będzie uwzględnić przy ponownym uruchomieniu silnika. Jeśli zdecydowaliśmy się ogłosić kalendarze teraz, dzieje się tak dlatego, że ważne jest, aby zapewnić widoczność naszym konkurentom. Kiedy wyjdziemy z tej złej sytuacji i nadejdzie czas, aby ponownie wypłynąć, będziemy potrzebować kursu, aby wiedzieć, dokąd zmierzamy i móc jak najszybciej przyjąć najlepsze możliwe tempo. To właśnie staramy się przewidzieć w tych kalendarzach, ale które ulegną innym modyfikacjom, jeśli nie docenimy właściwie tego wyjścia z kryzysu, które tak trudno docenić. Jeśli w sierpniu nie uda się zorganizować wyścigu samochodowego, to się nie odbędą. Dostosujemy się do warunków organizacyjnych, które będą nam narzucane przez władze lokalne. To jest to co ma pierwszeństwo, a nie odwrotnie. Tak jak zawsze będziemy kierować się zaleceniami federacji. Ale po raz kolejny musieliśmy zaproponować perspektywy.

Czy masz jakieś obawy dotyczące konkurencji?

Po raz kolejny dziś ważne jest, aby szanować karę pozbawienia wolności, aby zadbać o siebie i pozwolić personelowi medycznemu, który wykonuje godną podziwu robotę, jak najszybciej rozwiązać ten problem i zapanować nad nim. Obecnie za tym wszystkim się kryjemy. Oczywiście mamy pewne obawy, ale dziś jest zdecydowanie za wcześnie, aby wiedzieć, jakie będą konsekwencje tego kryzysu. Ale mamy nawet obawy dotyczące nas, promotorów. Nie zostaniemy oszczędzeni, nie możemy mieć złudzeń. Ale nie ma sensu mówić w próżni, bo po raz kolejny nic nie wiemy.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz