D-3: Czy WEC jest w niebezpieczeństwie?

Na 3 dni przed rozpoczęciem WEC na Silverstone odkryj wyzwania sezonu 2017 Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

opublikowany 11/04/2017 à 17:10

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

D-3: Czy WEC jest w niebezpieczeństwie?

Tak

Nagłe zakończenie programu Audi wstrząsnęło światemWytrzymałość, preuve que le château de cartes demeure fragile. Il n’y a plus que deux constructeurs en LM P1, et si l’un d’eux venait à prendre le pas sur l’autre, alors l’exercice 2017 pourrait devenir aussi soporifique que celui de 2013 où Audi avait surclassé… Toyota. La perte engendrée se ressent à tous les étages, sportif comme financier. Et sur le papier, pour la première fois depuis sa renaissance, il y a cinq ans, le WEC semble marquer un coup d’arrêt. Et si en 2012, l’arrivée de Porsche deux ans plus tard était actée, les annonces d’éventuels constructeurs intéressés par la catégorie reine se font attendre, en espérant que Porsche et Toyota, en cas d’éventuelle arrivée, ne désertent pas les lieux. Là est l’inquiétude.

W 2017 roku oficjalnie zarejestrowanych jest 28 samochodów na rok. Wiemy już jednak, że kilku zespołom, w tym dwóm z LM P2, nie udało się zebrać wystarczających środków, aby wystawić swoje samochody na całą kampanię. Ze swojej strony ByKolles mogło być usatysfakcjonowane europejską trasą…

Nie

Jak słusznie i z uporem twierdzi prezes ACO Pierre Fillon, „legenda Endurance pisana była wokół wielkich pojedynków”. Jeśli Toyota i Porsche stoczą epicką rozgrywkę podczas dziewięciu rund WEC, opinia publiczna zapomni, że w LM P1 zarejestrowanych jest tylko dwóch producentów. Edycja klasyka Le Mans z 2011 roku, z którym rywalizowało Audi Peugeot, czyż nie jest uważany za jeden z najpiękniejszych w historii? Oprócz obiecującej walki między Oreca w LM P2, dobra wiadomość dotyczy przyznania uznanego przez FIA tytułu mistrza świata GTE. „Musieliśmy wypromować ten tytuł” ​​– powiedział nam Frédéric Makowiecki, kierowca Porsche. Do tego czasu mieliśmy wrażenie, że jesteśmy traktowani jako podkategoria, gdy oficjalnie zaangażowanych jest czterech producentów, a w przyszłym roku będzie nas nawet pięciu (z BMW. Przyp. red.). Niewiele mistrzostw na świecie może się tym pochwalić. To są prawdziwe programy fabryczne, w których autami jeżdżą wyłącznie profesjonaliści, więc wydaje mi się to bardzo logiczne. »

Jeśli chodzi o okres po 2017 r., poczekajmy, aż ogólny zarys przepisów na rok 2020, zwykle ujawniany w czerwcu na marginesie 24 godziny Le Mans, aby spekulować na temat przyszłości LM P1. Klasa, w której prototypy niehybrydowe powinny powrócić w 2018 roku, choć trudno będzie znaleźć dla nich miejsce pomiędzy hybrydowymi LM P1 a obecnymi LM P2.
 

Odkryj wyzwania sezonu WEC 2017 w AUTO Guidetygodniowo, nadal dostępny w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)