ACO i WEC ubolewają nad „pośpiesznym odejściem” Porsche

Automobile Club de l'Ouest zareagował po potwierdzeniu odejścia Porsche z LM P1 pod koniec roku.

opublikowany 28/07/2017 à 09:13

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

ACO i WEC ubolewają nad „pośpiesznym odejściem” Porsche

Po Audi pod koniec 2016 roku tak będzie Porsche która całkowicie zmieni orientację programu sportów motorowych opuszczenie kategorii LM P1 w WEC i przejście do Formuły e. Ogłoszenie, które logicznie spowodowało Automobile Club de l'Ouest, promotor i organizator WEC i 24 godziny Le Mans, w ten piątek.

„Producent Porsche, który do niedawna potwierdził swój udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata Producentów FIA LMP1-H do końca sezonu 2018 i aktywnie uczestniczył w opracowaniu regulaminu technicznego, który miałby wejść w życie w 2020 roku, właśnie ogłosiła wycofanie się z LMP1-H pod koniec sezonu 2017, jak wynika z komunikatu prasowego.

Automobile Club de l'Ouest, promotor WEC, ubolewa nad tym pospiesznym odejściem, a także brutalnością tej decyzji ze strony producenta uwieńczonego najpiękniejszymi laurami WECWytrzymałość. »

Patrząc w przyszłość

Pomimo tego nowego, ciężkiego ciosu dla mistrzostw po utracie filaru Audi pod koniec ubiegłego sezonu na tle Dieselgate, ACO i WEC chcą zachować pozytywne nastawienie i nie mogą się doczekać kolejnego sezonu.

„Jednakże ACO i FIA, gwarantzy istnienia i jakości mistrzostw, bezzwłocznie przystąpiły do ​​pracy, aby w nadchodzących tygodniach zaproponować wszystkim osobom zaangażowanym w Endurance zarys sezonu 2018, który będzie dość wyjątkowy z jego nowymi funkcjami.

Wyraźnie widać, że redukcja kosztów, stabilność, ale także innowacja i odwaga zapewnią coraz bardziej spektakularne i atrakcyjne mistrzostwa, w których na pierwszym planie będą sport i wytrzymałość. Te wyjątkowe Mistrzostwa Świata 2018 niewątpliwie z pewnością ekscytują wszystkich zawodników na padoku, partnerów i fanów wyścigów wytrzymałościowych. »

Do zobaczenia na początku września w Meksyku, z " więcej informacji " które będą okazjonalnie wręczane podczas następnej kampanii. ACO już to sygnalizowało stawką byłyby trzy tytuły mistrza świata, nawet gdyby w 2018 r. zgłosiło się mniej niż dwóch producentów.

Tytuł kierowcy, do którego kwalifikują się kierowcy LMP1 i LMP2, oraz tytuły kierowców i producentów GT będą przyznawane, ale nie będą już koroną producentów LM P1. Reste également à savoir quelle sera la réaction de Toyota, qui pourrait être le seul constructeur officiellement engagé en WEC et aux 24 Heures du Mans en LM P1 en 2018.

0 Zobacz komentarze)