919 Hybrid nr 1 oferuje Porsche tytuł producenta

Porsche nr 1 Hartley-Bernhard-Webber wygrywa przed dwiema Toyotami w wyścigu 6h w Szanghaju. Niemiecka marka zabezpiecza tytuł Producenta.

opublikowany 06/11/2016 à 10:17

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

919 Hybrid nr 1 oferuje Porsche tytuł producenta

La Porsche n°1 de Hartley-Bernhard-Webber signe sa 4e victoire en cinq courses en remportant pour la seconde année consécutive les 6 Heures de Shanghai. Partie en pole, la 919 Hybrid des champions du monde 2015 a dominé l’épreuve et a rallié l’arrivée avec près d’une minute d’avance. Le constructeur de Stuttgart décroche le titre Constructeurs avec son 6e succès de la saison.

Toyota a repoussé l’échéance du titre Pilotes en complétant le podium avec la TS050 Hybrid n°6 de Sarrazin-Kobayashiego-Conway. Wyścig bezpośrednich przeciwników liderów Mistrzostw był skomplikowany z powodu powolnego przebicia opony, ale siostrzany samochód nr 5 Davidsona-Bum-Nakajima zastosował się do instrukcji zespołu, pozostawiając drugie miejsce rywalom. Czołowa ekipa japońskiego producenta zmniejszyła swój deficyt do 2 punktów w stosunku do liderów.

Porsche nr 2 lidera mistrzostw, Dumas-Lieb-Jani, po raz kolejny nie znalazł się na podium, zajmując czwarte miejsce, przed dwoma Audi. R18 były przezroczyste na chińskim torze, nr 8 Duval-Jarvis-Di Grassi pokonuje pięć pierwszych okrążeń za zwycięzcami, podczas gdy Tréluyer-Fässler-Tréluyer z numerem 7 awansował na 6. miejsce, tracąc kilkanaście okrążeń w boksach po kontakcie z innym Audi po uszkodzeniu cylindra pneumatycznego.

ByKolles Racing zajęło 7. miejsce na CLM01/P1 Trummer-Webb-Kaffer i zwyciężyło w prywatnej klasie LMP1, podczas gdy Rebellion Racing napotkało problemy z układem wydechowym w R-One w Tuscher-Imperatori-Kraihamer dopiero na 24. miejscu.

Alpine zdobył tytuł LMP2, zajmując 4. miejsce na pokładzie A460 nr 36 Lapierre-Menezes-Richelmi za Ligierem JS P2 z RGR Sport autorstwa Moranda z Gonzalez-Albuquerque-Senna. G-Drive Racing odniosło kolejny sukces dzięki Oreca 05 Stevens-Rusinov-Brundle, która zwyciężyła przed Ligierem JS P2 ESM Blomqvista-Giovinazzi-Gelaela.

Fordy GT po raz kolejny zdominowały GTE Pro. Zwycięstwo przypadło bolidowi nr 67 z Tincknell-Priaulx, który wyprzedził siostrzany samochód Pla-Mücke o prawie minutę. Tam Ferrari 488 nr 51 AF Corse z Bruni-Calado stanął na podium w swojej kategorii, nie zagrażając Amerykanom.

L 'Aston Martin Vantage nr 98 Dalla Lana-Lauda-Lamy po raz kolejny zwyciężył w GTE Am. Porsche 911 RSR KCMG prowadzone przez Christiana Rieda, Wolfa Henzlera i Joëla Camathiasa zostało ukarane karą na koniec 6-godzinnego wyścigu w Szanghaju. Sędziowie nałożyli dziesięciosekundową karę na motocykl z numerem 78 za kontakt z bolidem AF Corse Ferrari 458 Rui Aguasa z numerem 83, który walczył z Porsche.

Portugalczyk ostatecznie zajął drugie miejsce w tej kategorii, a jego koledzy z drużyny Emmanuel Collard i François Perrodo zajęli czołowe miejsca w klasyfikacji kierowców w tej kategorii, podczas gdy 911 RSR należące do KCMG spadło na trzecie miejsce.

Finał sezonu 2016 WEC odbędzie się w sobotę 19 listopada w Bahrajnie.

Zapoznaj się z analizą 6 godzin w Szanghaju przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze AUTO 2088tygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz