Kariera José Marii Lopeza na dziesięciu zdjęciach

W czwartek Pechito Lopez obchodzi swoje 35. urodziny, co stanowi okazję do (ponowego) odkrycia nietypowej kariery obecnego kierowcy wyścigów długodystansowych i Formuły e.

opublikowany 26/04/2018 à 15:48

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Kariera José Marii Lopeza na dziesięciu zdjęciach

Jose Marii Lopeza (pseudonim „Pechito”. na padokach) miał niezwykłą karierę w sportach motorowych. Wydawało się, że Argentyńczyk, który w czwartek obchodzi swoje 35. urodziny, jest na królewskiej drodze do osiągnięcia tego celu F1 zanim nagle powrócił do krajowych konkursów, a następnie powrócił do czołówki światowej sceny w turystyce. W 2018 roku José Maria Lopez koncentruje się na dyscyplinach tak różnorodnych jak Formuła e i Mistrzostwa ŚwiataWytrzymałość (WEC).

Formuły Renault Eurocup

José Maria Lopez zaczął wyróżniać się w Formule Renault Eurocup w 2002 roku. Udało mu się zająć miejsce tuż za podium, rywalizując jedynie w 60% mistrzostw. Jego potencjał przykuł uwagę Flavio Briatore, który zatrudnił go za pośrednictwem Renault Driver Development (RDD).

Formuła Renault V6

Argentyńczyk przeniósł się w 2003 roku do drużyny Dams, która później przekształciła się w Formułę Renault 3.5. Mając na koncie pięć zwycięstw w zespole Jean-Paula Driota, José Maria Lopez zdobył tytuł i trzy dni prywatnych testów w zespole Renault F1.

F3000

W ostatnim roku F3000 José Maria Lopez dwukrotnie stanął na podium, a także zajął 6. miejsce w finale z CMS Performance.

GP2

Przed kamerą F1 pozostały jeszcze dwa lata. W 2005 roku, ponownie w barwach Dams, Argentyńczyk spadł nieznacznie (9. miejsce) pomimo zwycięstwa Barcelony (Hiszpania), wyprzedzając Nelsona Piqueta Jr i Scotta Speeda.

W 2006 roku José Maria Lopez spędził ostatni rok jako czwarty kierowca Renault F1. Sytuacja nie poprawia się, z 10. pozycją końcową i trzema podium z Supernovą. Pod koniec roku Renault wycofało się ze wsparcia, co zmusiło kierowcę do powrotu do domu.

GT1

W Argentynie José Maria Lopez gromadzi trofea: dwa tytuły w TC 2000, jeden w Super TC 2000 i drugi w Top Race V6, różnych klasach turystyki w Argentynie. Korzystał z wycieczek FIA GT, a następnie FIA ​​GT1 w 2008 i 2010 roku w Potrero de los Funes (Argentyna), aby zmierzyć się ze światowymi liderami (4. miejsce w 2008 r., 5. w 2010 r.).

WTCC

Posiadacz zaproszenia na argentyńską rundę WTCC (World Touring Car Championship) w 2013 roku dla prywatnego zespołu Wiechers-Sport, José Maria Lopez zdołał sprawić, by stare BMW serii 3 zatriumfowało. Citroën pod wrażeniem jego osiągów zatrudnia go na stanowisko jego przygoda w WTCC z 2014 roku. Latynoski kierowca zdobędzie tytuł z trzema wyścigami z wyprzedzeniem!

Rebelote w 2015. Stawiam czoła wspaniałym klientom, takim jak Yvan Muller i Sébastien Loeb„Pechito” twierdzi, że jest najlepszym kierowcą w klasie Touring. Pod koniec 2016 roku, po zdobyciu trzeciej korony z rzędu, José Maria Lopez odniósł aż 28 zwycięstw

Formuła e

Oddział premium Citroëna, DS, wzmacnia swoją obecność w Formule e i zdecydował się skorzystać z wewnętrznej siły roboczej, umieszczając José Marię Lopeza w DS Virgin Racing na sezon 2016-17. Pomimo dwóch podium, w następnym sezonie zastąpił go Alex Lynn. Znalazł jednak schronienie w Dragon Racing po odejściu Neela Janiego i przed wyścigiem ePrix w Paryżu w 2018 roku zajmował 15. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Wytrzymałość

José Maria Lopez zawsze marzył o udziale 24 godziny Le Mans. Un souhait exaucé grâce à un contrat avec le Toyota Gazoo Racing en 2017. Sur la Toyota TS050 Hybrid, l’Argentin commet quelques erreurs dues à l’inexpérience de la gestion du traffic (6e du WEC). Il est conservé pour la Super-Saison 2018-19 en compagnie de Mike'a Conwaya et Kamui Kobayashi

0 Zobacz komentarze)