FIA zatwierdza nową skalę punktów

Rada Światowa FIA zatwierdziła nową skalę punktacji dla WEC, które w przyszłym roku rozpocznie swój Supersezon.

opublikowany 06/12/2017 à 22:01

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

FIA zatwierdza nową skalę punktów

Rada Światowa FIA, która zebrała się w tę środę w Paryżu, zatwierdziła kilka zmian na kolejny sezon WEC który zostanie przedłużony o dwa lata.

Tytuły WEC LMP Drivers, LMP1 Teams, GTE Drivers i GTE Producers będą nadal przyznawane na koniec Super Sezonu rozłożonego na dwa lata, który obejmie dwie edycje zawodów 24 godziny Le Mans. Trofeum Wytrzymałość zostanie przyznana każdej najlepszej drużynie LMP2 i GTE Am oraz każdej załodze w tych kategoriach.

En revanche, il n’y aura plus de titre Constructeurs en LMP1 suite au retrait de Porsche. Un constructeur ne pourra pas engager de voiture non-hybride mais il pourra motoriser des écuries privées. Le « branding » d’une voiture non hybride sera autorisé „pod pewnymi warunkami, dla partnera, w tym producenta”. Oficjalne są technologiczne odpowiedniki silników wolnossących i turbodoładowanych. Regulamin LMP1 będzie obowiązywał przez kolejne trzy lata.

Jak w WIĄZYzespoły będą mogły uzupełniać paliwo w tym samym czasie, gdy zmieniają opony.

Ustalono nową skalę punktową:
– Testy 6-godzinne pozostaną w tej samej skali.
– 1500 mil Sebring zapewni o 25% więcej punktów niż wyścigi 6-godzinne.
– 24-godzinny wyścig Le Mans zapewni jedynie o 50% więcej punktów niż wyścig 6-godzinny, w porównaniu do podwójnego wyniku w przeszłości.

„Format Super Sezonu 2018-2019 w połączeniu z nowym systemem przydzielania punktów w zależności od różnych wydarzeń, a także koncepcją jednego samochodu, najlepiej sklasyfikowanego w tym samym zespole, gwarantuje konkurencyjne i konkurencyjne mistrzostwa. Ciekawa rywalizacja. pomiędzy zespołami. Struktura nowych mistrzostw wygląda obiecująco” komentuje Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l’Ouest.

„W oczekiwaniu na bardzo obiecujące przepisy na rok 2020, te nowe przepisy, a także liczne pozytywne opinie, które otrzymaliśmy już od naszych konkurentów dotyczące Super Sezonu, są gwarantami niesamowitego poziomu rywalizacji w LMP1. Przy nie mniej niż pięciu producentach w LMGTE Pro i rosnącym zainteresowaniu panów-kierowców LMP2 i LMGTE Am, wszystkie te elementy wydają się pozytywne, szczególnie dla fanów wyścigów wytrzymałościowych i ogólnie dla sportów motorowych., dodaje Gérard Neveu, dyrektor generalny WEC.

„Wraz z FIA stworzyliśmy rozporządzenie, które można określić jako stymulujące. Nada to nową dynamikę LM P1 i nada inną strategię wyścigową dla wszystkich kategorii, umożliwiając jednoczesną wymianę opon i tankowanie.– precyzuje Vincent Beaumesnil, dyrektor sportowy ACO.

FIA zatwierdziła także kalendarz Super Sezonu WEC

    •    Prolog Le Castellet: 6-7 kwietnia
    •    Łącznie 6 godzin w Spa-Francorchamps: 5 maja
    •   24-godzinny dzień testów Le Mans: 3 czerwca
    •   24-godzinny wyścig Le Mans: 16–17 czerwca
    •   6 godzin Silverstone: 19 sierpnia
    •   6 godzin Fuji: 21 października
    •   6 godzin w Szanghaju: 18 listopada
    •   1500 mil Sebring: 17 marca
    •    Łącznie 6 godzin w Spa-Francorchamps: 4 maja
    •   24-godzinny dzień testów Le Mans: 2 czerwca
    •   24-godzinny wyścig Le Mans: 15–16 czerwca

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz