FIA chce „zagwarantować dobrą równowagę osiągów” w WEC

Xavier Mestelan Pinon, dyrektor techniczny FIA, wypowiada się na temat rozwoju WEC i złożoności BoP.

opublikowany 18/12/2022 à 14:27

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

FIA chce „zagwarantować dobrą równowagę osiągów” w WEC

Od 24 r. w WEC i 2023-godzinnym wyścigu Le Mans nastąpi kilka zmian © Louis Legon / DPPI

W filmie na kanale YouTube FIA, Xavier Mestelan Pinon, dyrektor techniczny organu zarządzającego światowymi sportami motorowymi, wypowiada się na temat ostatnich wydarzeń w Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość FIA. Francuz wyjaśnia w szczególności filozofię stojącą za koncepcją kategorii Hypercar, w której współistnieją prototypy hybrydowe i inne pojazdy niehybrydowe. 

« Przepisy pozwalają na kreatywność w zakresie wszelkich nowych technologii, zwłaszcza hybryd, ale dopuszczają także samochody bez technologii hybrydowej, wspomina Xavier Mestelan Pinon. To bardzo otwarte. Zapewnienie wysokiego poziomu występów na torze jest również bardzo ważne, aby zapewnić wspaniałe widowisko fanom, promotorowi i naszym klientom. »

Wspólna praca z ACO

Aby to umożliwić, FIA stosuje słynną równowagę wydajności, która ma zapewnić równowagę poziomów pomiędzy różnymi zaangażowanymi producentami w celu zapewnienia sportowej uczciwości. „ Jest tylko jeden zestaw aero, co oznacza, że ​​te na WEC i Le Mans są takie same, wyjaśnia dyrektor techniczny FIA. Mamy również pewne ograniczenia pod względem mocy, aby uniknąć potencjalnych konfliktów w zakresie wydajności, szczególnie na poziomie silnika. Dlatego równoważymy samochody i do tego mamy system mierzący na żywo rzeczywisty moment obrotowy każdego samochodu. »

Pomiary wykonywane za pomocą czujników stosowanych na wale napędowym samochodów. Prace nad bilansem osiągów prowadzone są wspólnie przez FIA i Automobile Club de l'Ouest (ACO). „ Pracujemy ramię w ramię. Nasi specjaliści są w stanie wspierać nowe technologie i nowe narzędzia, które opracowujemy, aby zagwarantować dobrą równowagę wydajności. To coś bardzo złożonego. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z ACO i wspierać wyścig taki jak 24 godziny Le Mans. » Pytanie, które będzie tym bardziej drażliwe od 2023 r. w przypadku LMH (Ferrari, Glickenhaus, Peugeot, Toyota) i LMDh (Cadillac, Porsche).

Pojawienie się GT3 na 24-godzinnym wyścigu Le Mans

24-godzinny wyścig Le Mans, w którym w 2024 r. pojawi się nowa kategoria: LMGT3. „ GT3 sprawi, że w tej kategorii będzie mogło znajdować się coraz więcej producentów, gdyż dziś jest to jeden z najpopularniejszych w FIA, rozwija Xavier Mestelan Pinon. Dzięki temu rozporządzeniu wszyscy będą mogli łatwo dołączyć do WEC. Sporty motorowe to spektakl, a zobaczenie wielu marek będzie czymś bardzo dobrym na przyszłość. »

CZYTAJ TAKŻE > Ferrari, Porsche, BMW… aktualizacja projektów LMH i LMDh

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz