Peugeot 908 z numerem 8 przed Audi

Peugeot 908 z numerem 8 jest na tymczasowym pole position przed trzema Audi R18 TDI. Sesja zakończyła się wypadnięciem z toru HPD ARX 01-dn°42 Strakka Racing, lidera kategorii LMP2.

opublikowany 09/06/2011 à 00:42

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Peugeot 908 z numerem 8 przed Audi

Stéphane Sarrazin zdobył tymczasowe pole position na boisku Peugeot 908 nr 8, pokonując okrążenie toru Sarthe w czasie 3:27:033. Audi jest zgrupowane na trzech kolejnych miejscach z R18 nr 2 Fassler-Lotterer-Tréluyer w zasadzce o 0:906. Trzecie miejsce zajmuje R18 TDI nr 1 Romaina Dumasa, ale prototyp nie ukończył sesji po wypadku z?Aston Martin Zatoka nr 60 autorstwa Giroix-Goethe-Wainwrighta.

Peugeot uzupełnia swoją trójkę, umieszczając 908 nr 7 (Davidson-Gené-Wurz) w zasadzce za niemieckim trio, a za nim 908 nr 9 (Bourdais-Pagenauda-Lamy). Lwica drużyny Oreca (Panis-Lapierre-Duval) plasuje tył diesli LMP1 na siódmej pozycji.

Pescarolo zaznacza swój powrót, umieszczając numer 16 na pierwszym miejscu w benzynowych LMP1. Pescarolo Judd (Collard-Tinseau-Jousse) wyprzedza dwie Lole B 10/60 z Rebellion Racing, 12. Prost-Jani-Bleekemolen poprzedzający nr 13 Boullion-Belicchi-Smith.

W kategorii LMP2 dominował HPD ARX 01-dn°42 (Leventis-Watts-Kane). Jednak Strakka Racing LMP2 gwałtownie opuściła tor, kończąc przedwcześnie pierwszą sesję kwalifikacyjną. Nick Leventis nie odniósł żadnych obrażeń w zdarzeniu, ale samochód został poważnie uszkodzony. Brytyjski zespół utrzymuje najlepszy czas w kategorii (13. raz w klasyfikacji generalnej), wyprzedzając dwa Oreca 03-Nissany.

Nissan Signatech nr 26 z Mailleux-Ayari-Ordonnez wyprzedza nr 48 zespołu Oreca Matmut (Prémat-Hallyday-Kraihamer. Nissan Zytek nr 41 z Greaves Motorsport (Ojjey-Lombard-Kimber) zajmuje czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej LMP2.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024