Le Mans – H+16: Porsche pod kontrolą

Za niedostępnym Porsche 919 Hybrid nr 1 walka toczy się na kilku poziomach w LM P2 i GTE Pro.

opublikowany 18/06/2017 à 07:16

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – H+16: Porsche pod kontrolą

Po szesnastu godzinach ścigania przejechał 248 okrążeń la Porsche 919 Hybrid n°1 confiée à Neel Jani. Gdy w niedzielę rano w Sarthe zaświeciło słońce, Szwajcar ma jedenaście okrążeń przewagi nad drugim miejscem w klasyfikacji generalnej i zaczyna widzieć wyraźny horyzont dla potencjalnego hat-tricka Porsche od 2015 roku.

Ale trzeba go szukać, aby znaleźć napięcie, daleko od wiodącego modelu 919 Hybrid. Ho-Pin Tung (Oreca 07 n°38 Jackie Chan DC Racing) wykorzystał niezwykłą pracę Olly'ego Jarvisa w ostatniej części wieczoru i w klasyfikacji generalnej zajął drugie miejsce. Chiński kierowca wyprzedza Oreca 07 n°13 Vaillante Rebellion Nelsona Piqueta Jr, 21 cali za niedawnym zatrzymaniem Tunga. Obaj mężczyźni powiększyli przewagę nad Vaillante Rebellion Oreca 07 Bruno Senny nr 31, który obecnie zajmuje trzecie miejsce w LM P3 i czwarte w klasyfikacji generalnej.

Nelson Panciatici (Alpine A470 n°35) suit au classement en cinquième position, devant la première Ligier JS P217 n°32 United Autosports de Filipe Albuquerque, qui a notamment profité de la sortie de piste de la Oreca 07 n°40 Graff Racing de James Allen, pour grimper dans la hiérarchie. Timo Bernhard sur la Porsche n°2 est revenu en 10e position du général, quand la Toyota n°8 rescapée de Sébastien Buemi awansował na 15. miejsce.

Patrick Pilet w ataku

Aston Martin przejął kontrolę nad bardzo niezdecydowaną kategorią GTE Pro z numerem 95 Marco Sorensena. Duńczyk ma wyraźną przewagę ponad minuty nad Corvette C7.R nr 63 ze stycznia Magnussen oraz Porsche 911 nr 91 Patricka Pilet, który pojedynkiem z kierowcą ożywił peleton Ferrari nr 51 autorstwa Jamesa Calado. Czwarty za Sorensenem, Magnussenem i Serrą (Aston Martin nr 4) Pilet wciąż może mieć nadzieję na podium dzisiejszego popołudnia.

Ferrari i JMW Motorsport nie puszczają wodzy w GTE Am z numerem 488 84 Roberta Smitha, który kontroluje swoich prześladowców pod wodzą Ferrari 488 Spirit of Race z numerem 55 Marco Cioci.

Tekst na żywo z 24-godzinnego wyścigu Le Mans

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz