Le Mans – Toyota nr 7 zdobywa pole position w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Toyota zdobywa pole position w 82. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans z numerem 040 TS7 i najlepszym czasem Kazuki Nakajimy, który wyraźnie pobił ubiegłoroczny wynik.

opublikowany 13/06/2014 à 00:25

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – Toyota nr 7 zdobywa pole position w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Loic Duval w zeszłym roku zdobył pole position w czasie 3’22”349, Kazuki Nakajima l’a décrochée avec un tour bouclé en 3’21 »789 sur la Toyota n°7 qu’il partage avec Stéphane Sarrazin et Alex Wurz. Le pilote nippon devient le premier japonais dans l’histoire de l’épreuve mancelle à signer le meilleur chrono sur le circuit sarthois. C’est également la première pole pour Toyota depuis celle de Martin Brundle au volant de la GT-One en 1999. Porsche semblait pourtant avoir à cœur de décrocher la première place, les 919 Hybrid sortant avec des pneus neufs en fin de séance. Mais les dernières minutes ont été marquées par une Slow Zone consécutive à la sortie de Karun Chandhok sur l’Oreca 03R du Murphy Prototypes. Néanmoins, la 919 Hybrid n°14 de Jani-Lieb-Dumas partira en première ligne en s’inclinant pour trois dixièmes de retard avec un meilleur tour bouclé par le Français.

Drugi rząd będzie podobny, gdyż Toyota nr 8 wystartuje z trzeciego miejsca po okrążeniu doliczonym do mety Sébastien Buemi siedem dziesiątych od referencyjnego, podczas gdy Porsche nr 20 Hartleya-Webbera-Bernharda plasuje się na czwartej pozycji, ze stratą jednej sekundy do czasu referencyjnego, z najlepszym czasem ustanowionym przez Niemca). Z drugiej strony, Audi pozostaje dalej w tyle, ponieważ w pierwszych dwóch rzędach nie ma żadnego R18. Audi nr 3 z Bonanomi-Jarvis-Albuquerque wyprzedza nr 2 Tréluyer-Fässler-Lotterer i nr 1 Gené-Di Grassi-Kristensen. Rebelia podnosi tył P1. Panujący zwycięski producent prawdopodobnie chciał zachować ostrożność po katastrofie Loïca Duvala, którego zastąpił Marc Gené.

W LMP2 to Thiriet z TDS Racing z Thiriet-Badey-Gommendy ma zaszczyt zaoferować pole position w pierwszym wyścigu Ligier JSP2 dzięki czasowi 3'37"609 uzyskanemu przez Tristana Gommendy'ego. Walka o pierwsze miejsce w tej kategorii była jednak zacięta, ponieważ numer 46 wyprzedził zaledwie sześćsetnych Zytka z Jota Sport prowadzonego przez Harry'ego Tincknela. Oak Racing umieszcza drugiego Ligiera w pierwszej trójce z numerem 35 Janna Mardenborough przed Morganem z numerem 26 z G-Drive Racing z Pla-Rusinov-Canal iAlpine przez Chatina-Panciatici-Webb'a. Po bardzo powolnym starcie Nissan Zeod RC był w stanie jechać nieco bardziej normalnie. Ordonez-Motoyama-Reip wystartuje przed GTE po tym, jak Hiszpan ustanowił czas 3:50”185.

AF Corse dobrze strzelił, zdobywając dwa pole position GTE. To tu Ferrari Bruni-Vilander-Fisichella z numerem 51, który wystartuje na czele GTE Pro po okrążeniu ukończonym przez obecnego mistrza z czasem 3'53"700 przed Corvettą nr 73 z Magnussen-Garcia-Taylor, który traci zaledwie 77 tysięcznych, dzięki występowi Antonio Garcii. Aston Martin zajmuje miejsce w pierwszej trójce, a Turner-Mücke-Senna z numerem 97 traci niecałe dwie dziesiąte sekundy. Z drugiej strony 911 RSR pozostają nieco w tyle, ponieważ znajdują się poza pierwszą piątką. W GTE Am pierwsze miejsce zajął model nr 458 F81 Sama Birda.

Start 82. edycji 24-godzinnego wyścigu odbędzie się w sobotę o 15:XNUMX i będzie transmitowany na żywo i w całości na AUTOhebdo.fr. Zdjęcia z testów można obejrzeć na stronie link.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz