Le Mans – Vaxivière gotowy do obrony tymczasowego pole position

Matthieu Vaxivière ogłosił, że będzie gotowy bronić tymczasowego pole position w LMP2 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, wierząc, że jego czas powinien zostać pobity.

opublikowany 15/06/2017 à 12:40

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – Vaxivière gotowy do obrony tymczasowego pole position

Matthieu Vaxivière powinien starać się bronić swoich racji podczas kolejnych sesji kwalifikacyjnych 85. edycji Pucharu Świata 24 godziny Le Mans kwestionowane dzisiejszego wieczoru. Wczoraj wieczorem w pierwszym wyścigu kierowca TDS Racing Oreca 07 przejechał okrążenie z czasem 3'29''333, pokonując o pół sekundy Vaillante Rebellion nr 31 prowadzony przez Bruno Sennę.

„Jestem oczywiście usatysfakcjonowany, ponieważ moim celem jest zdobycie pole position– wyjaśnił Matthieu Vaxivière. Nie zostało to jeszcze zrobione, ponieważ czasy powinny się poprawić dzisiejszego wieczoru podczas ostatniej sesji, jeśli warunki pozostaną takie same, chyba że temperatury ponownie wzrosną. Mógłbym spróbować szczęścia ponownie, jeśli wszystko się zmieni, ale obawiam się tylko ruchu ulicznego. Całkiem nieźle jechałem, nie przeszkadzały mi inne samochody, ale nadal brakuje mi 4–5 dziesiątych sekundy. »

Zarządzanie ruchem rzeczywiście odgrywa ważną rolę w wynikach kwalifikacyjnych. Jeśli Matthieu Vaxivière będzie dobrze sobie radził, nadal będzie zdobywał doświadczenie na torze w Sarthe, ucząc się zarządzania ruchem.

„Ruch jest bardzo ważny w kwalifikacjach, ponieważ może naprawdę wpłynąć na czas okrążenia. Na tym poziomie trzeba mieć trochę szczęścia, gdy pokonuje się trasę o długości ponad 13 km, rozpoznał Matthieu Vaxivière. Zyskaliśmy 10 sekund na okrążeniu. Znacznie szybciej doganiamy GTE i dlatego mamy więcej do wyprzedzenia. Zarządzanie ruchem musiało ewoluować wraz z pojawieniem się GTE, ale jest skomplikowane. Z drugiej strony nie ma problemu z LMP1. »

Tak czy inaczej Matthieu Vaxivière przyzwyczaił się do jazdy nocą w Le Mans, co wczoraj wieczorem było dla niego nowym odkryciem.

„Byłem jak szalony, odkrywając nocą tor Le Mans z tymi światłami w samochodzie i samotnością w Mulsannes. Przystosowanie się do nowych warunków zajęło mi jeszcze trochę czasu. Głębokość jest trudniejsza do ustalenia” zauważył Matthieu Vaxivière.

Tak czy inaczej Polak powinien raczej wybrać Orecę 07, ponieważ to podwozie dominuje w LMP2, monopolizując pierwsze 14 miejsc z 25 zgłoszonych LMP2.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz