Plan Glickenhausa dotyczący wygrania 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Scuderia Cameron Glickenhaus ma ambitne plany dotyczące pierwszych w swojej historii 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Po obiecującym dniu testowym z najlepszym czasem dla numeru 708 kierowcy Franck Mailleux i Romain Dumas oceniają szanse swojego zespołu przed weekendem wyścigowym.

opublikowany 19/08/2021 à 19:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Plan Glickenhausa dotyczący wygrania 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Glickenhaus numer 708 uzyskał najlepszy czas w niedzielnym dniu testowym 24-godzinnego wyścigu Le Mans (© Joao Filipe / DPPI)

La Stabilny Cameron Glickenhaus zagra swój pierwszy mecz w najbliższy weekend 24 godziny Le Mans po swoim wielkim debiucie w Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość à Portimão. Au Portugal, l’écurie américaine n’avait aligné qu’une seule voiture amochée lors d’un triple accrochage. En tête pendant quelques minutes lors des 6 Heures de Monza avant un problème de freins, l’écurie américaine avait montré des progrès confirmés lors de la Journée Test avec le meilleur temps de la numéro 708 du trio Luis Felipe Derani, Franck Mailleux et Olivier Pla. Malgré l’hégémonie de Toyota depuis le début de la saison (trois victoires en autant de courses), Mailleux veut croire en les chances de son écurie. « Nigdy nie startowałem w zawodach bez wiary w zwycięstwo », przyznaje Francuz.

Choć Bretończyk zdaje sobie sprawę z braku doświadczenia grupy, stawia na dobrą spójność zespołu, aby osiągnąć jak najlepszy wynik: „ Program w pewnym sensie został wdrożony dość późno. My, kierowcy, jeszcze nigdy razem nie robiliśmy części mistrzostw. W Endurance zawsze konieczne jest stworzenie ducha zespołowego i wzajemne zaufanie, ponieważ mamy ten sam samochód, ten sam cel, ale jednocześnie często jesteśmy porównywani pod względem osiągów. Jest więc coś, co trzeba stworzyć i nie stanie się to z dnia na dzień. Później pomógł mi fakt, że znałem już trochę Oliviera Pla, zwłaszcza, że ​​on zna Pipo bardzo dobrze (Derani, przypis redaktora) od dłuższego czasu. Wszystko to pomogło wytworzyć w bardzo krótkim czasie pozytywne nastawienie, co umożliwi nam dokładne podążanie za wskazówkami inżynierów, bez zastanawiania się nad tym, co mały przyjaciel zrobi lub zdecyduje się zrobić. », wyjaśnia kierowca, który powraca siedem lat po swoim ostatnim udziale w Race Performance Oreca 03.

 

Jedź mniej, aby zwiększyć swoje szanse

Jeśli 708 pokazało ciekawe tempo podczas niedzielnego dnia testowego, Romain Dumas, który wraz z Ryanem Briscoe i Richardem Westbrookiem jeździ siostrzanym samochodem nr 709, nie ma złudzeń co do tempa Toyot: „ 708 jest trochę lepszy, ale żaden z nich nie ma tempa Toyoty. "" Musimy podejść do tego z pokorą i przy odrobinie szczęścia po naszej stronie i trochę mniej od Toyoty, która wydaje się mieć znacznie wygodniejsze sztafety od nas, koncentrując się na tym, co mamy do zrobienia, możemy uwierzyć w zwycięstwo », potwierdza Mailleux. Jak to często bywa w przypadku podwójnej rundy, kluczem do zwycięstwa będzie niezawodność. „ Mówimy o niezawodności, ale tak naprawdę jest ona pełna szczegółów, które oznaczają, że możemy się załamać w boksach. Pod tym względem jest raczej pozytywnie, bo mamy dość prosty samochód. To pozostaje 24-godzinny wyścig, w którym jesteśmy maksymalnie skoncentrowani i pozostaje to nowy samochód, jeśli chodzi o mechanikę i elektronikę. Mogą więc wystąpić drobne problemy i jest to w pewnym sensie normalne », kontynuuje mieszkaniec Saint-Malo. „ Pod względem niezawodności jest wzorowy. Nie mamy problemu, jest całkiem nieźle », dodaje Dumas.

Et si les Glickenhaus n’ont pas roulé au début de la troisième séance d’Essais Libres, cela était prévu dès le matin par le double lauréat de l’épreuve avec Audi puis PorscheWłożymy wszystko w wyścig i dzisiaj będziemy jeździć bardzo mało, nie będziemy nalegać za bardzo. Jesteśmy w większym stylu 10 lat temu z Pescarolo, kiedy stawiamy wszystko na wyścig i nic już nie robimy. Sporo już przejechaliśmy, czy naprawdę warto? Tym mądrzej jest nie zużywać sprzętu. » Strategia oszczędzania części, która potwierdza chęć skupienia wszystkiego na niezawodności podczas wyścigu. Jeśli Glickenhaus odniesie sukces w swoim zakładzie, w niedzielę podpisze podwójnie historyczne zwycięstwo.

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)