Katar przeprojektuje kalendarz WEC na rok 2024

Katar otworzy sezon WEC 2024. Pojawienie się Emiratu w mistrzostwach świata z pewnością wzmocni jego rosnące zainteresowanie, ale będzie wymagało przeglądu programu i niektórych kierunków.

opublikowany 12/12/2022 à 18:00

Romaina Bernarda

1 Zobacz komentarze)

Katar przeprojektuje kalendarz WEC na rok 2024

Losail i Katar będą gospodarzami pierwszej rundy WEC w 2024 r. (Zdjęcie: Pula treści Red Bull)

Wszyscy czekali na Arabię ​​Saudyjską, a oto Katar. Małe państwo Półwyspu Arabskiego podpisało z ACO sześcioletni kontrakt na lata 2024–2029, aby otworzyć sezon i tym samym zostać 13.e kraj w historii, który odwiedzi WEC. Otwarty w 2004 roku tor Losail o długości 5,380 km i położony około dwudziestu kilometrów od stolicy Doha będzie także gospodarzem oficjalnych testów przedsezonowych, słynnego Prologu.

Katar otwierając mistrzostwa w 2024 r. zainicjuje głęboką przebudowę kalendarza, zapoczątkowaną w latach 2019, 2022 i 2023 przez 1000 mil Sebring (USA), w marcu. Czy będzie to oznaczać zniknięcie rundy na Florydzie i zastąpienie jej wyścigiem w Indianapolis, zgodnie z życzeniem Rogera Penske,IMSA i ACO? Wydaje się to mało prawdopodobne. Mistrzostwa chcą zatrzymać Sebring w kalendarzu. Trwają także rozmowy w tym kierunku.

Ostateczny kalendarz zostanie ogłoszony w 2023 r., po zatwierdzeniu przez Radę Światową, której misją jest ograniczanie konfliktów dat pomiędzy dyscyplinami posiadającymi oznaczenie FIA.

Pozostają niewiadome

Ta integracja 6 godzin Kataru wzmacnia środek ciężkościWytrzymałość na Bliskim Wschodzie od czasu ucieczki Chin w 2020 r. Terytorium to jest wymarzonym miejscem dla producentów obecnych w Hypercar, aby móc lepiej komunikować się ze swoimi ekskluzywnymi klientami. Jako dowód, cztery samochody odbyły podróż w ramach niniejszego ogłoszenia z Kataru: Ferrari 499P, Porsche 963, Peugeot 9X8 et Toyota GR010. Du beau monde pour une nation qui fera son retour en Formuła 1i przez okres 10 lat, po pierwszym doświadczeniu w 2021 r.

Do wyjaśnienia pozostają różne kwestie, takie jak zdolność zespołów do finansowego przetrawienia kalendarza, w którym liczba wyścigów będzie rosnąć (7 w 2023 r.). W przeciwnym razie trzeba będzie poświęcić europejską datę. Wydaje się, że Portimão zniknie w przyszłości, a ACO będzie wolało wybrać się do Ameryki Południowej lub wrócić do Chin. Jeśli przez jakiś czas wspominano o Arabii Saudyjskiej, to kierunek ten nie wydaje się już być częścią szachownicy. Jeśli chodzi o Bahrajn, kontrakt został przedłużony do 2027 roku. Na razie nic nie wyklucza potencjalnego ósmego terminu na 2024 rok.

CZYTAJ TAKŻE > WEC ma nadzieję na osiem wyścigów w 2024 roku

Romaina Bernarda

Redaktor naczelny AUTOhebdo

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

J

Jean-Yves Hubert

12 o 12:2022

Czy nie jest to trochę zagmatwane w związku ze skandalem posłów do Parlamentu Europejskiego? Czy będą także płacić widzom za oglądanie wyścigów? WEC zdecydowanie stoi na głowie. .

Aby napisać komentarz